شکست بمباران رژیم بعث عراق در مقابل آهنین مردان راه‌آهن جنوب

بمباران راه‌آهن جنوب توسط رژیم بعث عراق یکی دیگر از جنایت‌های صدام در استان خوزستان بود که در دوران ۸ سال دفاع مقدس رخ داد.
کد خبر: ۶۴۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹ - 18January 2024

به گزارش دفاع‌پرس از خوزستان، بمباران راه‌آهن جنوب توسط رژیم بعث عراق یکی دیگر از جنایت‌های صدام در استان خوزستان بود که در دوران ۸ سال دفاع مقدس رخ داد.

با آغاز جنگ تحمیلی، راه‌آهن جنوب به‌دلیل خدمات بسیار تأثیرگذار و راهبردی در دفاع مقدس در همه ابعاد از جمله؛ جابه‌جایی تسلیحات، جابه‌جایی نیرو‌های نظامی، جابجایی مجروحان و پیکر مطهر شهدا و ادوات جنگی مورد نیاز و پشتیبانی جبهه‌ها همواره در خدمت و خط مقدم جنگ تحمیلی بود و این مهم همچون تیغ در چشم ارتش بعث عراق باعث درد بر تمام پیکره این ارتش شد و بار‌ها برای نابودی و از کار انداختن راه‌آهن جنوب عملیات‌های مختلفی انجام داد ولی هر بار با رشادت و ایستادگی آهنین مردان این مجموعه مواجه شد.
 
یکی از این عملیات‌های بزدلانه و غیرانسانی رژیم بعث حمله هوایی وحشیانه ۲۷ دی ماه سال ۱۳۶۵ بود که در ساعت ۱۷ به‌صورت بمباران هوایی به ۱۴ نقطه ایستگاه راه آهن اهواز با هدف از کار انداختن و ایجاد ترس در دل کارکنان این مجموعه صورت گرفت و منجر به شهادت ۱۳ نفر از کارمندان و ۴ نفر از خانواده‌های معزز ایشان و مجروح و جانباز شدن ۹ نفر از پرسنل و خانواده راه‌آهن جنوب شد.
 
این عملیات برخلاف برآورد‌های دشمن خدشه‌ای در روند خدمت‌رسانی راه‌آهن و روحیه جهادی این اداره کل وارد نکرد و این مجموعه تا پایان جنگ همچون سربازی بی‌ادعا با همه توان به خدمت ادامه داد و اکنون بعد از گذشت سال‌ها با افتخار به دوران سربازی خود، می‌بالد و عزیزان از دست‌رفته این مجموعه را ماندگاران واقعی تاریخ می‌داند درحالی‌که ما در گذر زمان در حال رفتن هستیم.
 
یاد تمامی آهنین مردان و زنان صبور خانواده راه‌آهن جنوب گرامی باد که هر بار با تحمل بمباران و حمله وحشیانه ارتش بعثی عراق با رشادت‌ها و از جان‌گذشتگی به دشمن ثابت کردند که موشک در مقابل این خانواده آهنین همچون نسیمی کم توان در مقابل درخت تناور و باشکوه اراده و ایمان است.
 
انتهای پیام/
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار