در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان: آئین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره دفاع مقدس و مقاومت لرستان برگزار می‌شود

سرهنگ رشیدی گفت: آئین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره دفاع مقدس و مقاومت لرستان با حضور جمعی از شاعران، برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۴۵۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳ - 17January 2024

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان: آئین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره دفاع مقدس و مقاومت لرستان برگزار می‌شودسرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد، اظهار داشت: آئین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره دفاع مقدس و مقاومت لرستان سوم بهمن ماه با حضور جمعی از شاعران، در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان برگزار می‌شود.

سرهنگ رشیدی ضمن تشکر از استقبال خوب شاعران در این دوره از جشنواره افزود: اشعاری که به این جشنواره ارسال شده است در واقع مجموعه‌ای از از حماسه سرایی‌ها، شرح رشادت‌ها و مرثیه سرایی شاعران و هنرمندان این دیار درباره دفاع مقدس و مقاومت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان ضمن تسلیت شهادت مظلومانه زائران حرم شاهچراغ از افزوده شدن بخش شهدای شاهچراغ به محور‌های اصلی این جشنواره خبر داد و گفت: پیشتر نیز دو محور جدید شهدای روحانیت و شهدای مدافع امنیت به بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت افزوده گردیده بود.

وی ضمن اشاره به اهمیت زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا خاطرنشان کرد: این دوره از کنگره، شامل دو بخش محور‌های عمومی موضوعات مرتبط با دفاع مقدس و مقاومت و یک بخش ویژه مربوط به شهدای مظلوم حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تصریح کرد: بخش عمومی شعر دفاع مقدس و مقاومت شامل مفاهیم مرتبط با (شهدا رزمندگان، آزادگان جانبازان خانواده‌ها و ...) دفاع مقدس و شعر مقاومت بین المللی اسلامی، شعر دفاع مقدس ولایت محوری و جهاد تبیین با مضامینی از جمله (پرچم، ایمان و امید، ایران قوی، هویت ملی، محرومیت زدایی، حرکت‌ها جهادی و...) شعر دفاع مقدس و شهدای مدافع امنیت، شعر دفاع مقدس و جنگ نرم، شعر دفاع مقدس کودک و نوجوان، شعر دفاع مقدس و نقش زنان، شعر دفاع مقدس و مضامین عاشورایی، شعر دفاع مقدس و شهدای روحانی، شعر دفاع مقدس دانشجو و دانش آموز، طنز در شعر دفاع مقدس، شعر دفاع مقدس و سرود و ترانه بود.

سرهنگ رشیدی با اشاره به اینکه اشعار ارسالی به صورت کدگذاری شده و بدون نام و به صورت جداگانه در هر بخش با توجه به محور‌های مختلف در اختیار داوران برجسته استان قرار گرفت، خاطر نشان کرد: در بالای هر اثر محور اصلی مطابق با موضوع شعر و محور‌های مشخص شده در فراخوان مشخص شده بود.

وی، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای جبهه مقاومت و محکومیت جنایات رژیم منحوس صهیونیستی در غزه افزود: شاعران استان لرستان اشعار و دلسروده‌های خود پیرامون وقایع فلسطین و جبهه مقاومت و همدردی با مردم مظلوم غزه را جهت شرکت در محور «شعر مقاومت بین المللی اسلامی» به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، گفت: در پایان این رویداد ادبی مجموعه‌ای از گزیده اشعار این دوره از جشنواره به همت اداره کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان چاپ و منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار