در مراسم رونمایی از کتاب «تاریخ شفاهی دفاع مقدس»؛

سردار زهدی: نشر خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس در راستای جهاد تبیین است

فرمانده واحد توپخانه در دوران دفاع مقدس نشر خاطرات دوران دفاع مقدس در راستای جهاد تبیین در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس را بی‌نظیر دانست و گفت: صحبت از دفاع مقدس بحثی شخصی نیست؛ باید این گنجینه را برای نسل‌های بعدی بازگو کنیم.
کد خبر: ۶۴۵۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸ - 17January 2024

نشر خاطرات در راستای جهاد تبیین در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بی‌نظیر استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم رونمایی از کتاب «تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت سردار «یعقوب زهدی» فرمانده توپخانه سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس» با حضور سردار سرلشکر «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی، سردار «علی فضلی» جانشین معاون‌ هماهنگ‌کننده سپاه، سردار «مرتضی قربانی» از فرماندهان دفاع مقدس، سردار «احمد غلامپور» از فرماندهان دفاع مقدس، «اسماعیل کوثری» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و سردار «علی محمد نائینی» رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه برگزار شد.

در این مراسم، سردار زهدی سومین فرمانده واحد توپخانه در دوران دفاع مقدس با اشاره به رویکرد جدید مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اظهار داشت: من ابتدا امتناع می‌کردم که خاطراتم را درباره توپخانه بیان کنم، تا اینکه سایر برادران گفتند که صحبت‌های شما مکمل به دفاع مقدس و نقش رسته توپخانه است. نهایت تلاشم را کردم تا اطلاعات دقیق باشد و مطلب را تطبیق می‌دادم.

وی از سایر همرزمان خود درخواست کرد: ما از ۴۰ سال پیش صحبت می‌کنیم و ممکن است در آن اشکالی وجود داشته باشد بنابراین از دوستانم می‌خواهم چنانچه اشکالی در آثار بود بگویند تا آن را اصلاح کنیم.

فرمانده توپخانه سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس ایجاد رسته توپخانه را نتیجه تلاش‌های همه رزمندگان دانست و گفت: کار شهید تهرانی مقدم و شفیع زاده مانند نخ تسبیحی است که هم افزایی با سایر یگان‌ها را برای ایجاد توپخانه رقم زده است.

وی تاکید کرد: صحبت از دفاع مقدس بحثی شخصی نیست و به فرمایش مقام معظم رهبری باید این گنجینه را برای نسل‌های بعدی بازگو کنیم. در توپخانه برادرانی داشتیم که خون مطهر آن‌ها این نهال را بارور کرده و اکنون درختی تناور است.

سردار زهدی یادآور شد: از گروه‌های توپخانه و لشکری ۲۰ فرمانده شهید و حدود ۲۵۰ دیده‌بان شهید داشته‌ایم. تنها سری که در شرایط سخت از سنگر‌ها بالا است دیده‌بانان هستند.

وی با اشاره به این که شهید شفیع زاده در سررسید هر ساله‌اش آیه «وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنینَ» رامی‌نوشت، اظهار کرد: رزمندگان در رسته توپخانه بسیار صبور بودند. هرجا مشکلی پیش می‌آمد سنگ صبور ما آقا رحیم صفوی بود. او در کمک به ما تردیدی نداشت و تک تک فرماندهان گروه را آقا رحیم صفوی معرفی می‌کرد.

فرمانده واحد توپخانه در دوران دفاع مقدس با اظهار به این که نشر خاطرات در راستای جهاد تبیین در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بی نظیر است، گفت: خانواده توپخانه با انسجام و وحدت تردیدی به خود در راه دفاع از میهن ندارد. شهید تهرانی مقدم در تمام جلسات شهید شفیع زاده را به عنوان بنیانگذار واحد توپخانه معرفی می‌کرد.

وی با اشاره به این که رزمندگان توپچی صبورترین نیرو‌های جبهه بودند، گفت: این توصیه خداوند است و تواصعو بالصبر، دستور صبر آنجایی که خداوند می‌فرماید که مومنین صابر بیست نفر بر ۲۰۰ نفر غلبه میکند، کدام مومن غلبه میکند مومنی که صابر است، صفت صابر اگر به مومن اضافه شود قدرتش ۱۰ برابر می‌شود. این صبر را توپخانه داشت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار