طی نشستی؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد: باید از همه ابعاد دفاع مقدس در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت استفاده شود

سرهنگ «خواست‌خدایی» گفت: دفاع مقدس فقط به حوزه نظامی اختصاص ندارد بلکه باید در جهت ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت به نسل آینده سایر ویژگی‌های آن دوران را انتقال دهیم.
کد خبر: ۶۴۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲ - 16January 2024

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد: از همه ابعاد دفاع مقدس در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت استفاده شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ پاسدار «سلمان خواست‌خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست هم‌اندیشی کارکنان این اداره با اشاره به برگزاری انتخابات در چند ماه آینده اظهار داشت: دشمنان در صدد کم رنگ جلوه دادن این رویداد مهم و سرنوشت ساز در کشور هستند که باید نسبت به توطئه‌های دشمنان هوشیار باشیم و در جهت برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات بسیج شویم.

سرهنگ خواست‌خدایی با بیان اینکه بمباران غزه و یمن توسط دشمن از روی ضعف و ناتوانی است و شکست آنها در جوامع بین‌المللی برای هر انسان آزادی خواه مشخص است که پیروز واقعی جبهه مقاومت و مردم مظلوم فلسطین است و این امر برای کسانی که از استکبار حمایت می‌کنند سخت است، افزود: اکنون دشمن شکست‌هایی که در غزه و یمن متحمل شده جزء نصرت الهی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یمن کشوری بود که استکبار روزی قصد از بین بردن آن را داشت و اکنون شاهد این هستیم که قدرت اول تنگه باب‌المندب است.

وی از نمایشگاه دستاوردهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه فضای مجازی که از ۱۶ تا ۲۱ دی در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، ابراز خرسندی کرد و گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند در ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و مقاومت نقش مؤثری ایفا کند.

سرهنگ خواست‌خدایی با بیان اینکه در تمامی زمینه‌ها اعم از اقتصادی، مدیریت، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... در بطن دفاع مقدس وجود دارد، تصریح کرد: دفاع مقدس فقط به حوزه نظامی اختصاص ندارد بلکه باید در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده سایر ویژگی‌های آن دوران را انتقال دهیم.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس رسیدن به مقام و منزلت معنوی و به کمال رسیدن مدنظر همه‌ی فرماندهان بود، اضافه کرد: متأسفانه در حال حاضر در دنیای امروز رسیدن به مقام مادی به یک امر مهم تبدیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به کارکنان این اداره خاطرنشان کرد: داشتن این مسئولیت در حوزه حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک توفیق الهی است که بتوانیم به نحو احسن در جهت خدمت رسانی در حوزه ایثار و شهادت انجام وظیفه کنیم.

سرهنگ خواست‌خدایی ابراز داشت: سعی شود در موضوع دانش نامه نقش استان کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس تا برگزاری دومین کنگره ملی امیران، سرداران و شهدای استان که در سال آینده برگزار می‌شود یک جلد چاپ و با یاری خداوند رونمایی شود.

وی ضمن تشکر و سپاس از همه دست‌اندرکاران برگزاری همایش باشکوه امسال بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که متفاوت با سال‌های گذشته و با برپایی غرفه‌های فضای مجازی که برای همه مقامات بازدیدکننده قابل توجه بود عنوان کرد: سردار سرتیپ «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حاشیه همایش سراسری معاونین و مدیران این بنیاد از کتاب «پایی که جا ماند» از آثار منتشر شده در استان کهگیلویه و بویراحمد که از افتخارات استان ما است به عنوان یک کتاب با کیفیت بالا و فاخر نام برد و بر چاپ سایر کتاب‌های منتشر شده توسط این بنیاد با همین کیفیت تاکید کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه اخلاق و اخلاص و عرفان شهدای والامقام از مؤلفه‌هایی بود که باعث پیروزی ما در برابر امکانات و تجهیزات بالای دشمن در جنگ تحمیلی شد، گفت: در مورد این ویژگی‌های شهدا که اثرگذاری زیادی در جامعه دارد نیاز است که بیشتر پرداخته شود.

وی افزود: تدابیر دفاع مقدس از عملیات‌ها آفندی و پدافندی گرفته تا پذیرش قطعنامه ۵۹۸ همه بر اساس عقلانیت بوده که نویسندگان، راویان و سخنرانان که توفیق این رسالت بزرگ را بر عهده دارند در تبین این حماسه‌های ماندگار توجه ویژه داشته باشند تا واقعیت‌های دفاع مقدس را برای نوجوانان و جوانان عزیز که سهم بسزایی را در آینده کشور عزیزمان ایران دارند به تصویر بکشند.

سرهنگ خواست‌خدایی در پایان از همه همکاران اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد که در اجرای برنامه‌های ابلاغی، به‌ویژه ارائه عملکرد این اداره‌کل در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امسال همدلی و همکاری کردند، کمال تشکر و قدردانی را داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار