امام جمعه تبریز؛

کاهش مشارکت در انتخابات هیچ منفعتی ندارد

حجت الاسلام آل هاشم گفت: حضور و مشارکت در انتخابات جزو معروفات نظام اسلامی است و همه باید دیگران را به این معروف دعوت کنند زیرا امر به معروف همان امر به انتخابات و مشارکت گسترده است.
کد خبر: ۶۴۴۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲ - 13January 2024

کاهش مشارکت در انتخابات هیچ منفعتی ندارد

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمدعلی آل‌هاشم» امام جمعه تبریز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در سخنرانی‌های‌شان بر مشارکت قوی تاکید داشتند و فرمودند که برخی افراد با تبلیغات منفی عملاً می‌خواهند مشارکت‌ستیزی کنند.

وی خطاب به کسانی که نامزد انتخابات هستند، گفت: در مساله اسراف دقت کنند و در تبلیغات اسراف نکنند البته با همت صدا و سیما ایران به ازای هر یک حوزه انتخابی یک کانال تلویزیونی ۲۴ ساعته اختصاص داده شده است و همچنین تلوبیون نیز یک صفحه در اختیار هر نامزد قرار خواهد داد تا آنها به راحتی اطلاعات مکتوب و ویدئوهای را در آن صفحه بارگذاری کنند.

امام جمعه تبریز گفت: کاهش مشارکت هیچ منفعتی ندارد جز تضعیف قدرت مجریان قانون و ایجاد هرج و مرج در کشور،  اسلام بنای خود را در مشارکت عمومی گذاشته است و انتخابات ویترین حضور مردم در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور است. حضور و مشارکت در انتخابات جزو معروفات نظام اسلامی است و همه باید دیگران را به این معروف دعوت کنند زیرا امر به معروف همان امر به انتخابات و مشارکت گسترده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه به مساله فلسطین اشاره کرد و گفت: فلسطین در حال حاضر به بزرگترین قربانگاه دنیا تبدیل شده است و با اینکه اهداف صهیونیستی‌ها در جنگ با غزه محقق نشده است اما آنها همچنان به کشتار وحشیانه خود ادامه می‌دهند.

امام جمعه تبریز گفت: آمریکا هر روز دارد توسط نیروهای مقاومت تحقیر می‌شود و حتی ارتش یمن کشتی جنگ را که عازم کمک به اسرائیل بود را با موشک زد، نیروی مقاومت عراق هم نیروهای آمریکا و پایگاه آنها راکت باران کرد و ایران نیز نفتکش را به سرقت رفته خود را با اقتدار پس گرفت.

آل‌هاشم افزود: البته چند روز پیش سخنگوی کاخ سفید هم اعلام کرد که نمی‌توان یک اندیشه را در میدان نبرد از بین برد و آمریکا به شدت نگران وضعیت رژیم صهیونیست‌ها هستند. آمریکا در اثر حمایت نامحدود و کورکورانه از جنایت رژیم کودک‌کش با استفاده از حق وتو برای جلوگیری از آتش‌بس شریک جرم است نه یک کشور بی‌طرف!

وی با تاکید بر اینکه اهداف سفر وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه چند وجهی است، گفت: کمک به رژیم صهیونیستی برای خروج از باتلاق غزه، احیای پروژه عادی‌سازی میان ریاض و تل‌آویو، تحویل یک رژیم آپارتاید، تحمیل هزینه بازسازی ویرانی‌های ناشی از حملات وحشیانه صهیونیست بر دوش کشورهای عربی و سخن گفتن در رابطه با تشکیل دو دولت از جمله این اهداف است.

امام جمعه تبریز بیان کرد: بامداد امروز ائتلاف آمریکایی انگلیسی با حمایت کانادا به حمله یمن رأی موافق دادند؛ تجاوز به یمن مطلقاً به هیچ وجه قابل توجیه نیست. زیرا تهدیدی برای کشتی‌رانی بین‌المللی با حملات یمن متوجه نیست جز برای کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌های عازم به بنادر رژیم صهیونیستی. که یمنی‌ها با این تهدیدها همچنان به کار خود ادامه داده و با این حملات بزدلانه متوقف نخواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یادآور شد: شعار مرگ بر آمریکا از ایران آغاز شده است و الان شعار همه آزادی‌خواهان است و روز به روز هم رساتر می‌شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار