حضور حداکثری، اقتدار ملی/ خطیب نماز جمعه قم:

برگزاری انتخابات نشان‌دهنده اتکای نظام به اراده مردم است

آیت الله «سعیدی» گفت: ما از اول پیروزی انقلاب اسلامی هر یک سال و چند ماه یک انتخابات داشتیم و این مساله نشان می‌دهد نظام اسلامی با اتکا به اراده مردم حرکت می‌کند.
کد خبر: ۶۴۴۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵ - 12January 2024

برگزاری انتخابات نشاندهنده اتکای نظام به اراده مردم است

به گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت الله «سید محمد سعیدی» امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم در مصلای قدس با اشاره به وضعیت یمن اظهار داشت: مردم و ارتش یمن سالهاست تجربه دفاع از کشور خود را دارند و هرگز از این حمله‌ها غافلگیر و ناتوان نمی‌شوند.

وی گفت: آنان مجهز به سلاح‌ها و موشک‌هایی هستند که می‌تواند به هدف‌هایی همچون پایگاه‌های آمریکا در منطقه آسیب برسانند.

خطیب نماز جمعه قم تاکید کرد: بدون شک گشودن هر جبهه جدیدی در منطقه برای جنگ، ناامنی را افزایش داده و این به نفع هیچ کشوری نیست.

وی افزود: امروز مردم ما در مراسم دعای ندبه و سایر تجمعات با شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس و مرگ بر اسرائیل، این تجاوز آشکار به یمن را محکوم و حمایت خود را از این مردم مظلوم و مقتدر اعلام کردند.

خطیب نماز جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب به مناسبت سالروز قیام ۱۹ دی، گفت:معظم له در این دیدار ضمن تجلیل از قیام مردم قم در ۱۹ دی‌ماه سال ۱۳۵۶ و بیان تاثیر آن در روند پیروزی انقلاب اسلامی، سخنانی را به قدرت نقش آفرینی مردم در حوادث بزرگ اختصاص دادند و بیان داشتند امروز در غزه حضور مردم، آمریکا و اسرائیل غاصب را عاجز کرده‌است.

وی افزود: حضور و مشارکت مردم می‌تواند دست دشمن را از توطئه علیه نظام و انقلاب کوتاه کند، با حضور پرشور آنان در صحنه، نظام اسلامی مثل همیشه در عرصه بین‌الملل پیروز و در داخل مستحکم و موفق خواهد بود؛ مشارکت عمومی در تصمیم‌های مهم عاملی در جهت توسعه و پیشرفت است که در صورت بی‌بهره بودن از آن جامعه می‌تواند مورد دستبرد دشمنان قرار گیرد.

آیت الله سعیدی تاکید کرد: ترویج حضور و نقش آفرینی مردم در عرصه‌های مهم همچون انتخابات لازمه دستیابی انقلاب به اهداف خود است و همه وظیفه دارند برای گسترش مشارکت آنان در این امر مهم تلاش کنند.

وی با اشاره به این که حضور مردم در صحنه، خیمه انقلاب را برافراشته نگاه داشته‌است، افزود: این نگاه برگرفته از راهبرد اسلام است در اسلام ۲ گانه‌ای میان اراده الهی و خواست مردم وجود ندارد و مردم گرایی در انقلاب ما ریشه در اسلام ناب محمدی(ص) دارد.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب مردم ما به سرعت پای صندوق‌های رای رفتند، ادامه داد: از اول پیروزی انقلاب اسلامی ما در این کشور هر یک سال و چند ماه، یک انتخابات داشتیم و این مساله نشان می‌دهد نظام اسلامی با اتکا به اراده مردم حرکت می‌کند.

خطیب نماز جمعه قم گفت: دشمنان به دنبال گسست مردم از صندوق‌های رای هستند، اما آنان ما با حضور پرشور در پای صندوق‌های رای و با شرکت در ۲ انتخابات بسیار مهم پیش‌رو تلاش خواهند کرد مجالسی انقلابی، وفادار به آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب و نیز ولایت مدار تشکیل شود.

وی افزود: حضور در پای صندوق‌های رای مشت محکمی به دهان امریکای جنایتکار و مستکبران که در کمین مردم ایران نشسته‌اند خواهید کوبید.

آیت الله سعیدی همچنین با اشاره فرارسیدن ماه رجب، بیان دشت: این ماه آغاز فصل بهار معنویت است که با ماه شعبان و ماه مبارک رمضان تکمیل می‌شود و لازم است مومنان از این فرصت نهایت بهره را برده ودر راستای کسب رضایت خداوند متعال تلاش کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار