رئیس آموزش و پرورش استثنائی خراسان رضوی خبر داد؛

میزبانی مشهدالرضا از دومین جشنواره ملی ‌نماز «نور تا نور»

روحانی گفت: دومین جشنواره سراسری، ادبی و هنری نماز «نور تا نور» با همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۴۳۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳ - 08January 2024

مشهد میزبان دومین جشنواره ملی ‌نماز «نور تا نور» شدبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، «جواد روحانی» رئیس آموزش و پرورش استثنائی خراسان رضوی اظهار داشت: نماز، تقویت روح بندگی و عبودیت است که می‌­تواند انسان را به کمال انسانی و حیات طیبه سوق دهد و از بهترین و مناسب‌ترین شیوه‌­های تربیت اسلامی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و‎پرورش است.

وی با بیان اینکه اشاعه فرهنگ اقامه نماز، یک مسئولیت همگانی است که نیازمند برنامه­‌سازی، تبیین و تبلیغ است گفت: نهاد‌های تربیتی با اجرای برنامه­‌ها و فعالیت­‌های آموزشی، فرهنگی و هنری به عنوان ارکان تربیت، نقش بسزایی در پرورش حس مذهبی، احیای فطرت و فراهم کردن زمینه­‌های رشد و به کمال رساندن فضایل اخلاقی دارند.

روحانی با تاکید بر اینکه زبان هنر، زبان تاثیرگذاری است تصریح کرد: داشتن نگاه فرهنگی، هنری و زیباشناسی در برنامه­‌های تربیتی مرتبط با نماز، می‌­تواند نقش مؤثری در توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، در میان نسل آینده و متربیان داشته باشد و در همین راستا سازمان آموزش‌وپروش استثنایی با همکاری اداره آموزش‌وپروش استثنایی خراسان رضوی جشنواره سراسری، ادبی و هنری نماز «نور تا نور» را برای دانش‎آموزان با نیاز‌های ویژه و کارکنان آموزش‌وپروش استثنایی سراسر کشور برگزار می‌کند.

رئیس آموزش و پرورش استثنائی خراسان رضوی توسعه فرهنگ اقامه نماز و تقویت انس با قرآن در دانش‌‎آموزان، خلق موقعیت نقش‌‎آفرینی دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت، افزایش چشم‎گیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه، آماده­‌سازی تمام ساحتی کودکان و نوجوانان برای دستیابی به حیات طیبه فردی، خانوادگی و اجتماعی و تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز را از ضروریات برگزاری این جشنواره دانست.

وی ادامه داد: مخاطبین این جشنواره دانش‌آموزان بانیاز‌های ویژه سراسر کشور (گروه­‌هایی با آسیب بینایی، آسیب شنوایی، معلولیت جسمی- حرکتی، کم توان ذهنی، چندمعلولیتی)، دانش‌آموزان تلفیقی سراسر کشور، کارکنان شاغل در مدارس استثنایی و مراکز جامع آموزشی و توان‎بخشی و مداخله بهنگام رشدی، تربیتی، معلمان رابط مدارس تلفیقی و ادارات آموزش‌وپروش استثنایی استان‌ها هستند.

روحانی به محور‌های جشنواره نور تا نور اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان آثار خود را در قالب خاطره‌نویسی، قصه‌نویسی، قصه‌گویی، شعر، عکاسی و نقاشی با محور‌های نماز و تشکر از نعمت‌های الهی، نماز، آرامش جان، راز و نیاز من با خدا، زنگ نماز در مدرسه من، شهدا و نماز، نماز با پدر و مادرم و نماز جماعت مسجد محله ما به دبیرخانه جشنواره ارسال خواهند کرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی تصریح کرد: همکاران در قالب پادکست، موشن گرافی، طرح­‌های گرافیکی، عکس و خوشنویسی، شعر و داستانک آثار خود را با محور‌های نماز و معنویت و تاثیر آن در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، نماز، زمینه ساز دولت مهدوی، نماز، عامل عفاف، آرامش و دفاع از ارزش‌ها، نماز، عامل تحکیم و تعالی بنیان خانواده، تربیت فرزندان صالح و پایداری ارزش‌های انسانی در جامعه، نماز و معنویت عامل تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و پایبندی به ارزش‌ها و نماز، شیوه­‌ها و ابزار‌های جذب نسل نو نیز ارسال خواهند کرد و از برترین‎‌های هر رشته در مرحله کشوری، پس از ارزیابی و داوری، تقدیرخواهد شد.

وی گفت: آثار همکاران و دانش‌­آموزان شرکت­‌کننده همراه با شناسه اثر و فهرست تمامی آثار، باید تا هفتم بهمن ماه از طریق شبکه شاد در کانال اطلاع‌رسانی پویش «نور تا نور» ارسال شود و از پذیرش آثار بصورت شخصی خودداری می‌شود.

بر اساس این گزارش اعتلای ایمان، نماز و بصیرت دینی، ترویج گزاره‌­های ارزشی نظام تعلیم و تربیت رسمی، زمینه­‌سازی و ایجاد انس و الفت بیشتر به نماز، تقویت معنویت و فضائل اخلاقی درجهت حفظ ارزش‌­های انقلاب اسلامی و درونی سازی ارزش‌های اسلامی، انقلابی، اعتقادی و دینی در جوانان از اهداف برگزاری جشنواره نور تا نور است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار