اندونزی سخنان وزرای صهیونیستی برای کوچاندن مردم غزه را محکوم کرد

وزارت امور خارجه اندونزی در بیانیه‌ای طرح وزرای رژیم صهیونیستی مبنی بر کوچاندن مردم فلسطین از غره را محکوم کرد و خواستار جلوگیری از مطرح کردن این پیشنهادات شد.
کد خبر: ۶۴۳۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶ - 06January 2024

اندونزی سخنان وزرای صهیونیستی برای کوچاندن مردم غزه را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، اندونزی روز شنبه از جامعه جهانی خواست تا از طرح‌های وزرای رژیم صهیونیستی برای آوارگی فلسطینی‌ها از غزه و ساخت شهرک‌های اسرائیلی در سرزمین‌های تحت محاصره جلوگیری کند.

وزرای رژیم صهیونیستی خواستار مهاجرت فلسطینیان از غزه شده اند و این بیانیه‌ها خشم بین‌المللی را برانگیخت، زیرا جابجایی اجباری غیرنظامیان از سرزمین‌های اشغالی بر اساس کنوانسیون ژنو ممنوع و به عنوان جنایت جنگی قابل پیگرد قانونی است.

وزارت امور خارجه اندونزی در بیانیه‌ای اعلام کرد: طرح‌های وزیران [صهیونیستی] نادیده گرفتن حقوق فلسطینی‌ها و نقض قوانین بین‌المللی است.

در این بیانیه آمده است: اندونزی اظهارات ۲ وزیر اسرائیلی مبنی بر آوارگی مردم غزه و همچنین ساخت شهرک‌های یهودی در غزه را محکوم و رد می‌کند.

این کشور در ادامه گفت: جامعه بین‌المللی باید از تحقق این طرح جلوگیری کند.

وزیران افراطی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از ابتدای عملیات طوفان‌الاقصی، کوچ اجباری فلسطینیان ساکن غزه به مصر و دیگر نقاط دنیا را خواستار شده‌اند.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دوشنبه با اشاره به حملات همه‌جانبه این رژیم به نوار غزه گفت که این فرصتی برای تمرکز بر پروژه کوچاندن فلسطینیان و ترغیب ساکنان غزه برای مهاجرت به دیگر کشور‌ها است.

وزیر امور مالی رژیم صهیونیستی هم روز یکشنبه در سخنانی تاکید کرد که اسرائیل باید ساکنان نوار غزه را برای مهاجرت و ترک این باریکه ترغیب کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ۲ روز پیش اظهارات وزرای اسرائیلی را «تحریک آمیز و غیرمسئولانه» خوانده و رد کرد. با این حال جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی بیانیه‌ای آمریکا را مسئول تشویق رژیم صهیونیستی در پیشبرد طرح کوچاندن مردم غزه دانست.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم در بیانیه‌ای اعلام کرد «اظهارات سران کابینه اشغالگر فاشیست درباره کوچاندن مردم فلسطین و سخنان تروریستی اخیر بن گویر درباره کوچاندن فلسطینیان از غزه و ایجاد شهرک در آنجا، خیالاتی است که محقق نخواهد شد.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار