گرامیداشت شهید شفیعی برگزار شد

مراسم بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد شهادت «محمدرضا شفیعی» با حضور جمعی از ارادتمندان فرهنگ ایثار و شهادت در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۳۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹ - 06January 2024

مراسم سی و هفتمین سالگرد شهادت «محمد رضا شفیعی» در قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد شهادت پاسدار شهید «محمدرضا شفیعی» به همت موسسه شهید شفیعی و با همکاری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانبازان و سپاه استان قم بر سر مزار شهید در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین «مجید منتظرزاده» فرمانده تیپ مستقل ۸۳ روحانیون رزمی تبلیغی امام جعفر صادق (ع) ضمن بیان خاطرات، نکاتی را پیرامون مقام شهدا و ارزش و مقام شهید در نزد خدا بیان کرد.

همچنین تعدادی از راویان موسسه روایت سیره شهدا به روایتگری حماسه ایثار و مقاومت و شرح زندگی و اسارت و شهادت شهید شفیعی و نیز راز سالم ماندن پیکر مطهرش پس از ۱۶ سال پرداختند.

اجرای گروه موزیک سپاه و گروه سرود دانش آموزی و نیز مرثیه سرایی در رثای سیدالشهدا (ع) و سرداران مقاومت از بخش‌های این مراسم بود که با حضور مهدی کبیری پور جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، ابوالقاسم مقیمی معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم، حجت الاسلام محمد نارویی معاون فرهنگی بنیاد شهید استان و خانواده‌های شهدا و فرماندهان و بسیجیان ناحیه بسیج امام حسین (ع) صورت گرفت.

محمدرضا شفیعی از نیرو‌های واحد تخریب لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) بود که در چهارم دیماه سال ۱۳۶۵ پس از مجروحیت در عملیات کربلای چهار، به اسارت دشمن بعثی درآمد؛ وی چند روز بعد، در ۱۴ دی در سن ۱۹ سالگی بر اثر شدت جراحت در یکی از اردوگاه‌های اسرا به شهادت رسید و در منطقه‌ای نزدیک شهر کاظمین خاکسپاری شد.

پیکر این شهید والامقام، ۱۶ سال پس از شهادت همچنان سالم بود و پس از انتقال به کشور، در تاریخ چهاردهم مرداد سال ۱۳۸۱ در قم تشییع و در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار