امام جمعه شیراز:

دست‌های پلید صهیونیست‌ها در حادثه تروریستی کرمان نمایان است

آیت‌الله «دژکام» ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی کرمان، گفت: دست‌های پلید و جنایتکار جریان‌های استکباری و صهیونیستی در این حادثه تروریستی نمایان است.
کد خبر: ۶۴۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳ - 05January 2024
دست‌های پلید صهیونیست‌ها در حادثه تروریستی کرمان نمایان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس شیراز، آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» نماینده ولی فقیه استان فارس در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با محکوم کردن جنایت حادثه تروریستی کرمان، اظهار داشت: بار دیگر دست‌های پلید و جنایتکار جریان‌های استکباری و صهیونیستی از آستین جریان‌های تکفیری و متحجرین این عرصه بیرون آمد و عده زیادی از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت و ادامه‌دهندگان مسیر قیام و جهاد بر علیه استکبار، استعمار و ظلم را در گلزار شهدای کرمان در روز میلاد حضرت صدیقه طاهره (س) به خاک و خون کشیدند.
 
امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه کسی که در راه خدا و برای خدا حرکت می‌کند نه از مرگ هراسی دارد و نه مرگ می‌تواند چیزی از او بردارد، آن‌ها برنده میدان هستند، گفت: مسائل امروز آنقدر پیچیدگی دارد که گاهی نیاز به دقت و بازنگری در مفاهیمی دارد که با آن‌ها آشنا هستیم، اما باید سبک و شیوه اقدام و عملمان را درست کنیم و متناسب با اقتصادی این روزگار و زمانه اقدام کنیم.
 
وی برخی از آیات قرآن کریم را درباره عذاب ظالمان هم در این دنیا هم در آخرت یادآور شد و گفت: کسانی که از اینجا تا فلسطین در مقابل امت اسلامی ایستاده و زنان و کودکان و بیگناهان را می‌کشند، تنها در این دنیا جریمه نخواهند شد بلکه در آخرت هم عذاب بزرگ در انتظارشان است.
 
آیت‌الله دژکام با اشاره به شمار شهدای حادثه تروریستی کرمان که در میان آن‌ها کودک، زنان و مردان بی‌گناه زیادی بودند، افزود: چه کسی می‌تواند حق این ملت و حق بشریت را از این ظلم و کودک‌کشی بگیرد؟ انتقام کار خداست و قطعاً از این دل‌های سوخته دست انتقام الهی بیرون می‌آید؛ بنابراین هر آنچه هم که ما بخواهیم انتقام سخت بگیریم، جبران خون حاج قاسم سلیمانی نمی‌شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه اگر بخواهیم نگاه قرآنی داشته باشیم باید طور دیگری ببینیم، گفت: نباید نگاه بچه‌گانه و ساده‌ای به قضایای عالم داشته باشیم که اگر یکی زد ما هم یکی بزنیم و تمام شود. در این زمینه باید ببینیم خداوند چه فرموده است که تأکید فرموده است من انتقام می‌گیرم و شما هم برای خدا کار کنید.
 
این استاد دانشگاه با تصریح اینکه نظام اسلامی وظایفی دارد و باید از حقوق ملت و شهروندان دفاع کند لذا مسئولان باید آنچه که اقتضای وضع موجود است، انجام دهند، افزود: عده‌ای در این قضیه مقداری احساساتی شده و می‌گویند چرا کاری انجام نمی‌دهیم. باید پاسخ داد برای انجام هر کاری باید مقتضی آن موجود باشد و باید حکیمانه و با محاسبه امور کار کرد.
 
آیت‌الله دژکام با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در خصوص حادثه تروریستی در کرمان گفت: در پیام رهبر عظیم‌الشأن انقلاب به مناسبت شهادت این شهدای عزیز نکته‌ای برای آرامش دل کسانی بود که در این قضایا بسیار ناراحت هستند. یک نقطه امیدبخش است. فرمود جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند، اما باید بدانند که سربازان راه روشن سلیمانی از قله‌های هندوکش تا ساحل مدیترانه هستند و این‌گونه نیست که این سربازان صرفاً در گوشه‌ای از کشور ایران نشسته باشند.
 
وی با تأکید بر اینکه امروز سربازان حاج قاسم هستند و این ظلمی که در سالگرد شهادتش انجام شد را تحمل نخواهند کرد، افزود: داعش مسئولیت این حادثه تروریستی را به عهده بگیرد یا نگیرد، مسلما شریک جرم است، اما همه می‌دانیم هر خونی به دست داعشی‌ها ریخته شود، اساس آن را آمریکا و اسرائیل گذاشته است که داعش را درست کردند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به دلدادگان مکتب سلیمانی گفت: اگر دنبال انتقام هستید باید به مسئله خانواده و فرزندآوری به عنوان یک جهاد نگاه کرد چرا که دشمن درصدد نابودی این ملت است. مسئله جمعیت، جوانی جمعیت و تربیت نسل جدید باید خیلی جدی‌تر از این گرفته شود.
 
وی تأکید کرد: همه تأثیراتی که بانوان معظم دارند، مسلما باید تجلیل شود، اما چه کسی بیشتر از مادر شهید سلیمانی تاثیر گذاشته است؟ یک فرزند مثل شهید سلیمانی تربیت کنید و تحویل جامعه دهید لذا بانوان توجه به فرزندآوری را به عنوان یک جهاد مدنظر داشته باشند.
 
آیت‌الله دژکام، فرزندآوری را یکی از وظایف بانوان جوان امروز دانست و گفت: نباید فریب عده‌ای که در خیابان‌ها سگ در آغوش می‌گیرند، خورد، زیرا این افراد می‌خواهند چنین کار اشتباهی را تبدیل به فرهنگ کنند.
 
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: بعضی از مسائل باید با عزم و تصمیم عمومی مردم حل شود، مثل خود انقلاب که مردمی بود؛ مسئله اقتصاد هم مسئله اصلی است که باید مردمی‌سازی اقتصاد انجام شود.
 
امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه دولت باید در زمینه یکپارچه تلاش کند و اقداماتی که از دستش می‌آید به طور کامل انجام دهد، گفت: نکته مهم این است که بدانیم نمی‌توان تنها با تلاش دولتی، مشکلات اقتصادی را حل کرد و اصلاً اقتصاد دولتی یک تجربه‌ای در شرق عالم داشت که منتهی به شکست شد.
 
وی با بیان اینکه اقتصاد دولتی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز یک ملت بزرگ باشد و این را باید به عنوان یک اصل و باور بپذیریم، افزود: متاسفانه کسانی در سال‌های پس از انقلاب این مسئله را باور نداشتند و کار‌هایی کردند که هنوز هم نتوانسته‌ایم جبران کنیم. وظیفه اول دولت در مسئله اقتصاد این است که اقتصاد را مردمی کند. البته در دولت سیزدهم چنین رویکردی وجود دارد، اما مردم هم باید این مسئله را باور کرده و در این راستا نقش‌آفرینی کنند.
 
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه مسیر مردمی‌سازی اقتصاد در گوشه‌هایی شروع شده است و ظرفیت زیادی هم موجود است، گفت: مدیریت قوی آن است که بتواند سرمایه‌های مردمی را پای کار بیاورد. دولت باید زمینه سرمایه‌گذاری را ایجاد کند. اگر سرمایه‌گذاری انجام شود، برای جوانان ایجاد اشتغال خواهد شد لذا باید از این رویکرد دولت حمایت کنیم.
 
آیت‌الله دژکام، حضور سرمایه‌گذاران در استان فارس را مایه امید دانست و گفت: می‌گویند سرمایه‌گذاران بسیار حساس هستند و اگر خطر احساس کردند، دیگر سرمایه‌گذاری نخواهند کرد لذا وقتی که مردم حضور سرمایه‌گذاران که حساس هستند را ببینند، امیدوار خواهند شد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و برخی از منویات رهبر معظم انقلاب را در این باره یادآور شد و افزود: طبق منویات معظم‌له کسی که با انتخابات مخالفت کند با میراث امام مخالفت کرده است.
 
امام جمعه شیراز گفت: برای انتخابات نمایندگان کنونی باید تبیین کنند که در این مدت ۴ سال چه اقداماتی انجام داده‌اند و رقبای آن‌ها هم بگویند که چه برنامه‌هایی دارند.
 
آیت‌الله دژکام به انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز اشاره کرد و گفت: اعضای مجلس خبرگان رهبری، کار‌های اقتصادی ندارند، چون جزو وظیفه آن‌ها نیست، اما آن‌ها هم باید وظایف خودشان را برای مردم توضیح دهند. باید بدانیم بزرگترین میراث امام، مسئله ولایت فقیه است و مجلس خبرگان رهبری ولایت فقیه را انتخاب کرده و بر آن نظارت می‌کند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها