شهید قدس/ به مناسبت هفته مقاومت؛

دومین کنگره فرهنگی هنری اسطوره مقاومت در یاسوج برگزار شد

همزمان با بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» دومین کنگره فرهنگی هنری اسطوره مقاومت در یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲ - 03January 2024

به گزارش خبرنگار دفا‌ع‌پرس از کهگیلویه و بویراحمد، دومین کنگره فرهنگی هنری «اسطوره مقاومت» امروز (چهارشنبه) با حضور مسئولان و اقشار مردم در سالن سینما هنر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد. 

آیت الله «سید نصیر حسینی» نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» اظهار داشت: هرچه می‌گذرد، بر عظمت و شکوه این شهید والامقام افزوده می‌شود.

آیت‌الله حسینی افزود: ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی در میدان‌های مختلف اعم از دفاع از اسلام، سرزمین، ناموس و در هم شکستن کفار و منافقین برای ما روشن‌تر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئله‌ای که اکنون باید درک کنیم، این است که چگونه یک انسان زیر سایه اسلام پرورش پیدا می‌کند و به مقام و منزلتی دست پیدا می‌کند که تمام مسلمانان، عاشق و شیفته او می‌شوند.

وی عنوان کرد: در روز‌های تشییع شهید سلیمانی چنان عظمت و شکوهی برپا شد که تمام جهانیان و دشمنان در بهت فرو رفتند که چگونه یک انسان در میدان جهاد مبارزه کرد و محبوب انسان‌های شایسته شد.

آیت الله حسینی اضافه کرد: شهادت سردار دل‌ها حاج «قاسم سلیمانی» به ما یاد داد که اگر می‌خواهیم در دنیا زندگی و مرگ با سعادتی داشته باشیم، باید راه انقلاب، امام و ولایت فقیه را ادامه دهیم تا اگر بدن ما تکه تیه شد، باز هم افتخار جامعه اسلامی باشیم.

سرتیپ دوم پاسدار «حمید خرمدل» فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین اظهار داشت: نباید فراموش کنیم که شهید حاج «قاسم سلیمانی» و دوستانش بیش از ۴۰ سال در مقابل دشمن ایستادگی کردند و ما نیز باید در مقابل این دشمن ایستادگی کنیم.

خرمدل با بیان اینکه آمریکا با تمام توان در مقابل ما ایستاده است و دشمن مشترک همه مردم ایران است، افزود: اگر جریان یا گروهی بخواهند نگاه دیگری به آمریکا داشته باشند، صفوف مسلمانان دچار خدشه می‌شود.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه امروز یکی از میدان‌های مبارزه با دشمنان شرکت در انتخابات است، تصریح کرد: آن جمعیت باشکوهی که در تشییع شهید «حاج قاسم سلیمانی» شکل گرفت، باید در انتخابات پیش رو نیز شرکت کنند.

«امین درخشان» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد هم در ادامه گفت: برگزاری دومین کنگره فرهنگی و هنری اسطوره‌ی مقاومت در شهر یاسوج یک افتخار بزرگ برای تبیین مکتب سیلمانی و آگاهی‌بخشی به نوجوانان و جوانان است.

درخشان بیان کرد: در حال حاضر در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، سینمایی، هنر‌های تجسمی، سرود، موسیقی و... شاهد حرکت خودجوش هنرمندان و اصحاب هنر و رسانه برای تولید و نشر آثار ارزشمند فاخر هستیم.

دومین کنگره فرهنگی هنری اسطوره مقاومت در یاسوج برگزار شد.

دومین کنگره فرهنگی هنری اسطوره مقاومت در یاسوج برگزار شد.

دومین کنگره فرهنگی هنری اسطوره مقاومت در یاسوج برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار