معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور تأکید کرد؛

لزوم مصون‌سازی زیرساخت‌ها برای تقویت پدافند غیرعامل در کشور

سردار «قمی» گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال هم تأکید فرمودند که زیرساخت‌های کشور را مصون‌سازی کنیم که اگر دشمن ضربه‌ای زد آسیب نبینیم یا آسیب به حداقل ممکن برسد.
کد خبر: ۶۴۲۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲ - 03January 2024

لزوم مصون‌سازی زیرساخت‌ها برای تقویت پدافند غیرعامل در کشوربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، سردار «محمدعلی قمی» معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز (چهارشنبه) در دیدار با سردار «محمدرضا مهدوی» فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، اظهار داشت: در نظام پدافند غیر عامل بدنبال این هستیم که انجام خدمات ضروری به مردم استمرار داشته باشد.

وی بیان داشت: نقش سپاه‌های استانی کشور در شورای پدافند غیرعامل و کارگروه‌هایی که در اختیار آن است به‌ویژه نظام صیانت از مردم بسیار مؤثر و مفید است که بتوان در این راستا اقدامات مؤثری در کشور انجام دهیم.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور تبیین کرد: یک کمیته پدافند غیرعامل و یک سازمان پدافند غیرعامل در کشور وجود دارد که اعضای آن از مجموعه نیروهای مسلح، ستاد برنامه و بودجه، وزارت کشور، وزارت اطلاعات، وزارت ارتباطات حضور دارند.

سردار قمی با بیان اینکه ابلاغیه‌های کمیته دائمی پدافند غیر عامل برای تمامی دستگاه‌های دولتی، اداری و نیروهای مسلح کشور لازم‌الاجرا است، افزود: برابر با ابلاغ کمیته دائمی پدافند غیرعامل در استان‌ها یک شورا داریم که رئیس آن استاندار هر استان هست و در کنار آن قرارگاه عملیاتی پدافند غیرعامل نیز در کشور داریم و فرمانده سپاه استان به عنوان جانشین استاندار در قرارگاه عملیاتی است.

وی بیان داشت: پدافند غیرعامل در چارت سازمانی خود تعدادی نظام‌های عملیاتی تعریف شده دارد که تکالیفی را برای دستگاه‌ها مشخص کرده است که یکی نظام‌ صیانت از مردم است که متولی آن سپاه است.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با تأکید بر اینکه طبق کمیته دائمی پدافند غیرعامل در هیچ شرایطی ارائه خدمات ضروری مثل آب، گاز، برق، بانک به مردم نباید قطع شود، گفت: رهبر معظم انقلاب امسال هم تأکید فرمودند که زیرساخت‌های کشور را مصون‌سازی کنیم که اگر دشمن ضربه‌ای زد آسیب نبینیم یا آسیب به حداقل ممکن برسد.

سردار قمی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای صیانت از مردم و لزوم مصون‌سازی زیرساخت‌ها برای تقویت پدافند غیرعامل در کشور، خاطرنشان کرد: در همین راستا مردم‌داری، مردم‌یاری و مردم‌بانی برای سازمان پدافند غیرامل یک اصل است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار