حمله به نیرو‌های آمریکایی در شمال شرق سوریه

نیرو‌های آمریکایی پس از ترور العاروری در بیروت، در شمال شرق سوریه هدف قرار گرفتند.
کد خبر: ۶۴۲۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷ - 03January 2024

حمله به نیرو‌های آمریکایی در شمال شرق سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، نیرو‌های آمریکایی در روستای سبز در شمال شرق سوریه هدف قرار گرفتند.

گزارشی از تلفات نیرو‌های آمریکایی در این حمله هنوز منتشر نشده، اما این حمله ساعاتی پس از ترور «صالح العاروری»، از مقامات ارشد فلسطینی در بیروت صورت گرفته است.

النشره با تایید حمله صورت گرفته به نیرو‌های آمریکایی در شمال شرق سوریه، این حمله را به گروه‌های مسلح منطقه‌ای نسبت داد و احتمال تشدید این گونه حملات به آمریکایی‌ها را پس از ترور العاروری در بیروت محتمل ارزیابی کرد.

در واکنش به ترور «صالح العاروری» در بیروت، حزب اسلامی عراق نیز شهادت صالح العاروری و گروه همراه وی را به جنبش حماس تسلیت گفت و بر ادامه مبارزه با اشغالگران در منطقه تاکید کرد.

کاخ ریاست جمهوری فرانسه نیز موسوم به الیزه به تشدید تنش در منطقه پس از ترور «صالح العاروری» واکنش نشان داد.

در همین ارتباط نیز منابع نزدیک به کاخ الیزه در پاریس اعلام کردند که «امانوئل ماکرون»، رییس‌جمهور فرانسه از تل آویو خواسته است از هرگونه رفتار تشدیدکننده تنش به‌ویژه در لبنان اجتناب کند.

همچنین گزارش شده است که رییس جمهور فرانسه در تماس با گانتز، از اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی، اظهارات درباره جابجایی مردم غزه را غیرقابل قبول دانسته و گفته است چنین اقدامی با راه حل دو دولتی در تضاد است.

همزمان، سفیر فرانسه در سازمان ملل که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت را برعهده گرفته است، اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل ممکن است در اوایل روز چهارشنبه درباره وضعیت دریای سرخ تشکیل جلسه دهد.

«نیکلاس دی ریویر»، در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره واکنش بین المللی به حملات نیرو‌های یمن به کشتیرانی دریای سرخ گفت: «احتمالاً شورا زودتر، احتمالاً حتی فردا، درباره این موضوع تشکیل جلسه خواهد داد.»

وی گفت: «وضعیت بد است. تکرار تخلفات و اقدامات نظامی در این منطقه وجود دارد.»

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار