شهید قدس/ معاون سیاسی وزیر امور خارجه:

شهید سلیمانی توانست کارآمدی حکمرانی دینی را فراتر از مرزها ببرد

باقری گفت: همانطور که شهید مطهری در اندیشه انقلاب یک رکن و معیار بود، شهید سلیمانی در حکمرانی دینی یک معیار است. شهید سلیمانی توانست کارآمدی حکمرانی دینی را فراتر از مرزها ببرد.
کد خبر: ۶۴۲۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶ - 02January 2024

شهید سلیمانی توانست کارآمدی حکمرانی دینی را فراتر از مرزها ببردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، ویژه برنامه سالگرد شهادت حاج قاسم به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی و با حضور علی باقری معاون سیاسی وزارت خارجه امروز برگزار شد.

باقری در ابتدای این جلسه، گفت: ما میراث دار انقلابی هستیم که پشتوانه بسیار بزرگی دارد و پشتوانه آن تفکر امام است، برجسته‌ترین رهیافت و پیام امام ورود دین در حاکمیت است. اصلی‌ترین مسئله تفکر مقابل انقلابی گری همین‌ورود دین در حاکمیت بود.

معاون سیاسی وزارت خارجه گفت: وقتی که واقع بینانه به اتفاقات نگاه کنیم، می‌بینم که این ایده و تفکری که امام داشت، کارآمدی آن در حکمرانی ملموس و قابل مشاهده است.

باقری با تاکید بر اینکه امروز هدف اصلی دشمن کارآمدی حکمرانی دینی است، عنوان کرد: امروز آن چیزی که هدف دشمنان ما است کارآمدی حکمرانی دینی است.

وی با اشاره به دلایل تحریم توسط دشمنان خارجی، افزود: دو علت برای اصلی تحریم کشور ما وجود دارد. اولی فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای و دومی فعالیت‌های صنایع دفاعی است. توانمندی هسته‌ای برای رفاه و ایمنی بیشتر در صنعت و ... است، توانمندی دفاعی هم برای حفظ تمامیت ارضی کشور است. کارآمدی حکمرانی دینی است که توانسته این ارتباط را بین صنعت و دانشگاه تشکیل دهد.

معاون سیاسی وزارت خارجه گفت: برخی می‌خواهند القا کنند ورود دین در حکمرانی باعث ناکارآمدی شده است در حالی که دقیقا خلاف عین این موضوع تحقق یافته است.

وی تاکید کرد: شهید سلیمانی وقتی داعش در آستانه پیروزی در عراق و سوریه بود وارد شد و توانست جریان‌های مردمی را در این دو کشور ایجاد کند. سردار سلیمانی توانست با داعش مقابله کند و موفق شد. این پیروزی نشان دهنده کارآمدی حکمرانی است که ریشه در ارزش‌ها دارد.

باقری ادامه داد: همانطور که شهید مطهری در اندیشه انقلاب یک رکن و معیار بود، شهید سلیمانی در حکمرانی دینی یک معیار است. شهید سلیمانی توانست کارآمدی حکمرانی دینی را فراتر از مرز‌ها ببرد.

وی افزود: جریان مقاومت محو شدنی نیست و قطعا یک تفکر را نمی‌شود از بین برد، مردم فلسطین هم تجسم آرمان مقاومت هستند.

معاون سیاسی وزارت خارجه با تاکید بر اینکه مقاومت رکن با ثبات منطقه شده است، گفت:جریان مقاومت امروز به رکن باثبات منطقه تبدیل شده است.

وی افزود: در دوره فعلی تعامل خوبی با همه همسایگان داریم و مسیر این تعامل ایجاد شده است. آمریکایی‌ها سعی داشتند ایران را به عنوان عامل بی ثباتی در منطقه معرفی کنند و اسرائیل را به عنوان عامل هنجار معرفی کنند. اما، فرآیندی که جریان مقاومت دنبال کرد اجازه نداد این ایده آمریکا تثبیت شود و همه بعد از جنایات اسرائیل که با حمایت آمریکا بود متوجه شدند تنها عامل بی ثباتی منطقه رژیم صهیونیستی است.

باقری با اشاره به شکست پروژه آمریکا در معرفی رژیم صهیونیستی به عنوان یک هنجار در منطقه، عنوان کرد: برای همگان مشخص شد نه تنها این رژیم هنجار نیست بلکه در هیچ مقیاس انسانی هم نمی‌گنجد.

معاون سیاسی وزارت خارجه گفت: مسئله فلسطین مسئله جهان است و همه کشور‌ها برای کمک به مردم فلسطین باید وارد میدان عمل شوند. یکی از پرچم‌های انقلاب مبارزه با آمریکا و رژیم صهیونیستی بود، دولت از ابتدا از تمام ظرفیت‌ها برای کمک به مردم غزه استفاده کرد و در این زمینه تلاش جدی انجام شد.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها