شهید قدس/ در نشست بررسی ابعاد حقوقی ترور شهید سلیمانی مطرح شد؛

معاون حقوقی وزیر امور خارجه: شهید سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم بود

نجفی گفت: بدون تردید ترور سردار سلیمانی نقض منشور ملل مختلف است و اقدامی در حمایت و کمک به تروریسم بود، زیرا ایشان قهرمان مبارزه با تروریسم بود.
کد خبر: ۶۴۱۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹ - 01January 2024

معاون حقوقی وزیر امور خارجه: شهید سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم بودبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «رضا نجفی» معاون حقوقی وزیر امور خارجه امروز در نشست بررسی ابعاد حقوقی ترور شهید سلیمانی، اظهار داشت: سردار شهید سلیمانی صرفا یک شخصیت نظامی نبود، بلکه شخصیتی معنوی و روحانی و دارای ابعاد گوناگون بود؛ یکی از ابعاد شخصیتی ایشان توان دیپلماسی بالا و ذاتی بود، ایشان سفر‌های مختلفی هم به منطقه داشت و کمک‌های فراوانی در رفع مسائل سیاست خارجی داشت.

وی افزود: بدون تردید ترور این شخصیت نقض منشور ملل مختلف است و اقدامی در حمایت و کمک به تروریسم بود، زیرا ایشان قهرمان مبارزه با تروریسم بود، و اگر این شهید بزرگوار و همرزمانش نبودند معلوم نبود امروز سوریه و عراق در چه وضعیتی قرار داشتند.

معاون حقوقی وزیر امور خارجه تصریح کرد: به محض به شهادت رسیدن سردار سلیمانی کمیته‌ای به ریاست آقای کدخدایی برای پیگیری ابعاد حقوقی ترور ایشان تشکیل شد و اقدامات مفصلی صورت گرفت همچنین دستورالعمل‌های متعددی برای نمایندگی‌ها و سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران ارسال شد.

وی افزود: بعد از اقدامات اولیه تصمیم بر این شد که اقدامات ویژه حقوقی قوت بیشتری بگیرد، از دو سال پیش ما مرتبا نظرات حقوقی را رصد و مورد بررسی قرار می‌دهیم، ما از ابتدای روز‌های بعد از شهادت سردار سلیمانی نظریه حقوقی خود را در سازمان ملل به ثبت رساندیم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها