شهید قدس/ در بیانیه قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه علیه‌السلام آمد؛

شهید سلیمانی به راهبرد ایران در مقابله با توسعه‌طلبی رژیم صهیونسیتی عمق بخشید

رزمندگان قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه پاسداران با صدور بیانیه‌ای فرارسیدن سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش را گرامی داشتند.
کد خبر: ۶۴۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷ - 01January 2024

شهید سلیمانی به راهبرد ایران در مقابله با توسعه‌طلبی رژیم صهیونسیتی عمق بخشیدبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، به مناسبت فرارسیدن چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی رزمندگان قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای بر تداوم جریان مقاومت با تأسی به مکتب شهید سلیمانی تأکید کردند.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم
الَّذِينَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ ۚ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْفَائِزُونَ

سیزدهم دی‌ماه با نام شخصیت گرانقدر و تاریخ‌سازی پیوند خورده است که بی‌شک جایگاه و نقش ممتاز امروز جمهوری اسلامی ایران در پشتوانه‌سازی و تأمین امنیت پایدار ملی و منطقه‌ای ثمره‌ی سال‌ها مجاهدت‌های آن فرزند شایسته ملت ایران و نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت شدگان مکتب امام و رهبری یعنی سردار عالی‌قدر سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

‌نقش‌آفرینی‌های سترگ و ماندگار شهید سلیمانی در همه‌ی مقاطع هشت ساله‌ی دوران دفاع مقدس به ویژه در زمان فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله و مقابله با هجوم رژیم بعث و نیز مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر آن شهید ارجمند در مقام فرماندهی نیروی قدس در تعمیق و افزایش عمق راهبردی و استراتژیک نظام در برابر توسعه‌طلبی و یاغی‌گری‌های رژیم صهیونیستی با پشتیبانی آمریکایی‌ها، در گذر زمان آشکارتر شده و جایگاه ممتاز وی در اقتدار دفاعی کشور را تبیین می‌کند. به ویژه سلحشوری‌ها و شجاعت‌ها و نقش تعیین کننده وی در دفاع از حرم و حریم اهل‌بیت (ع) و دفع کردن توطئه‌های دشمنان قسم خورده‌ی جهان اسلام و پایان دادن به عمر منحوس شجره‌ی خبیثه‌ی پرورش‌یافته توسط رژیم‌های آمریکا و اسراییل، یعنی گروه تروریستی داعش؛ او را به یک قهرمان، الگو و سرمشق زنده و تمام عیار برای آحاد مسلمانان و محبان اهل‌بیت، دلبستگان به محور مقاومت و نسل‌های جوان در میان امت اسلامی تبدیل کرد.

شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی سربازی را بر سرداری ترجیح می‌داد و درجه و جایگاه و حصارهای مدیریتی او را احاطه نکرد. او جوانان با ظاهر نامناسب را نیز فرزندان ملت مسلمان ایران می‌دانست و از نگاه‌های سطحی و نازل به آنان رنج می‌برد و معتقد بود فقط با سلوک، اخلاص و عمل می‌توان آنان را به آبشخور حق وارد کرد. تاثیر بر شخصیت، جهت‌دهی بر رفتار و افکار و بینش آحاد ملت به خصوص جوانان از شاخص‌های منحصر به فرد او بود که باعث شد در میان قلب‌های یکایک مردمان امت اسلام جای گیرد، حماسه‌ی حضور ملت‌های مسلمان ایران و منطقه در مراسم تشییع پیکر میلیونی و بدرقه‌ی باشکوه و فراموش نشدنی این سردار جبهه‌ی مقاومت گواه بر این مدعا است.

شهید سلیمانی کانون دشمنی با ایران و جهان اسلام را شناخته بود؛ آرایش صحنه برای او آرایش حق و باطل بود. همانند امام بزرگوار (ره) جنگ همه‌جانبه غرب با ما را جنگ ایمان و رذالت تفسیر می‌کرد و جان دادن در این مسیر را «توفیق شهادت» می‌دانست و برای وصول به آن سال‌ها تلاش و خودسازی کرد. او امریکا و صهیونیسم و تحجر را سه عامل تهدیدکننده‌ی جهان اسلام و امت اسلامی می‌دانست و مبارزه را نیز در این نقطه متمرکز کرده بود. شهادت و ریخته شدن خون پاکش به دست شقی‌ترین آحاد بشر یعنی رژیم مستکبر آمریکا، سند مظلومیت این ملت و ددمنشی دشمنان این آب و خاک است و در توصیف جایگاه او همین بس که به تعبیر سید مقاومت و رهبر معظم انقلاب «کفش پای سلیمانی بر سر قاتل او شرف دارد».

نام و یاد سردار شهید و دلاور سپاه اسلام، سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی و نقش‌آفرینی‌های بزرگ آن فرمانده مخلص‌، بی‌ریا و ولایتمدار در عرصه‌های خطیر دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی بر پیشانی تاریخ این مرز و بوم همواره خواهد ماند.

فرماندهان، مدیران، رزمندگان و سربازان پا در رکاب و ولایتمدار قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان خراسان رضوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی سرداران سرافراز جبهه‌ی مقاومت؛ شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی مهندس، فرارسیدن چهارمین سالگرد شهادت و عروج این فرماندهان والامقام را به محضر حضرت ولی‌عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ و مسلمان ایران تسلیت عرض نموده و اعلام می‌دارند؛ فرزندان ملت مسلمان ایران در نیروهای مسلح با وجود تلخی فقدان آن سرداران عزیز؛ راه خط جهاد، مقاومت، رویکرد‌ها و عملکردهای آن فرماندهان بی‌همتا و مجاهد جبهه‌ی مقاومت را با انگیزه‌ی مضاعف و با نصب‌العین قرار دادن فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) مبنی بر راهبردِ انتقام سخت و غلبه‌‌ی نرم‌افزاری بر هیمنه‌ی پوچ استکبار تا اخراج کامل نیروهای آمریکایی‌ از منطقه دنبال خواهند کرد و از هیچ تلاشی در این راه سخت و مبارک فروگذار نخواهند کرد.

فَیَنْتَقِمُ اللَّهُ مِنْهُ؛ وَاللَّهُ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها