مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

شهدا ندای آزادگی را در عالم طنین انداز کردند

سردار «کوشکی» با بیان اینکه شهدا ندای آزادگی را در عالم طنین انداز کردند، گفت: شهیدان سنبل هدایت، راهنمای بی‌بدیل و بندگان برگزیده خداوند متعال هستند.
کد خبر: ۶۴۰۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷ - 27December 2023

سردار کوشکیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس امروز در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید گمنام در شهرستان صفاشهر اظهار داشت: مردم با حضور در این مراسم رهروی خود در مسیر شهدا را اعلام کردند. شهیدان سنبل هدایت، راهنمای بی‌بدیل و بندگان برگزیده خداوند متعال هستند که با ثابت قدم بودن در پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، از دین اسلام و ایران اسلامی دفاع کردند.

وی افزود: پیکرهای مطهر شهدا پس از تفحص توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان یک برآمده از قله جوشان شهادت میهمان ما در شهرها و روستاها شدند.

سردار کوشکی با بیان اینکه شهیدان در سخت ترین شرایط انقلاب اسلامی از هیچ چیز نهراسیدند، گفت: شهدا برای سربلندی و افتخار این سرزمین و عمل به فرمان ولی امر زمانه خود امام روح الله(ره) جان خود را تقدیم کردند و مصداق حقیقی آیه شریفه «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ» شدند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه شهدا زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند، تاکید کرد: شهدا دست انسان ها را در سختی‌ها می‌گیرند و این ملت سرافراز تا ابد در زمره رهروان شهدا قرار دارند همچنین اگر امروز فلسطین، عراق، یمن، لبنان در مقابل استکبار جهانی سربلند هستند و در برابر ظلم مقاومت می‌کنند به واسطه ایثارگری شهیدان عزیز ما است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس شهادت سردار «سید رضی موسوی» یکی از فرماندهان ارشد سپاه قدس را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: وقتی شهید موسوی دو روز پیش توسط رژیم منحوس کودک کش صهیونیستی به شهادت رسید استکبار جهانی و همه متحدان آن تصور کردند که با شهادت فرزندان رشید این مرز و بوم و دنیای اسلام می‌توانند بر مسلمانان حاکم شوند درصورتی که پرچم شهیدان در سراسر دنیا برافراشته شده است.

وی ادامه داد: شهیدان عزیز ما ندای آزادگی را در عالم طنین انداز کردند و شهدا در هر جا که آرمیدند مایه سربلندی آن سرزمین شدند؛ پیکر مطهر شهید گمنام امروز به دلیل خواسته قلبی مردم خطه صفاشهر، میهمان این شهرستان شد تا یاری‌گر مردم در ثبات قدم، اجرای احکام دین الهی و عمل به فرمان ولی خدا باشد.

سردار کوشکی شهدا را امام زادگان عشق توصیف کرد که مزار آن‌ها قبله گاه اهل یقین است و گفت: شهدا امروز پس از گذشت چند دهه از دفاع مقدس با پیکرهای مطهر خود دربین ما هستند تا به پروردگار عالم نزدیکتر شویم و یادآوری کنند که کماکان حامی ما در حفظ ارزش‌های الهی به خصوص در رعایت حجاب زنان این مرز و بوم هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در پایان سخنان خود ضمن تشکر از آماده سازی یادمان شهید گمنام در شهر صفاشهر، ابراز امیدواری کرد که به برکت حضور پیکر مطهر شهدا ارزش‌های ایثار و شهادت هرچه بیشتر در بین جوانان این خطه ترویج پیدا کند و مایه آبادانی شهرستان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار