دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

بمباران ۱۰۰ منطقه جنوب نوار غزه در ۲۴ ساعت/ شعله‌ور بودن جبهه جنوب لبنان

با ورود به هشتاد و یکمین روز عملیات «طوفان‌الاقصی» شاهد هستیم که آتش‌بس موقت مابین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین با کارشکنی و خصومت این رژیم اشغالگر و نامشروع به پایان رسید و حملات و بمباران نوار غزه توسط ارتش «اسرائیل» از سر گرفته شده است.
کد خبر: ۶۴۰۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱ - 26December 2023

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: سمیه قاسمیان، هشتاد و یکمین روز از انجام موفقیت‌آمیز و غافلگیرانه عملیات «طوفان‌الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین علیه رژیم صهیونیستی می‌گذرد و این رژیم اشغالگر و نامشروع پس از آتش‌بسی یک هفته‌ای به بهانه عدم همکاری گروه حماس در تبادل و آزادسازی اسرای اسرائیلی از روز جمعه ۱۰ آذرماه حملات خود به نوار غزه و بمباران این شهر را از سر گرفته است.

بمباران ۱۰۰ منطقه جنوب نوار غزه در ۲۴ ساعت

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنگنده‌های این رژیم تنها طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ منطقه را در جنوب نوار غزه بمباران کردند. خبرنگار این شبکه تاکید کرد که از عصر روز گذشته تاکنون دست کم ۲۶ فلسطینی در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه به شهادت رسیده و تعداد زیاد دیگری زخمی شده اند.

از طرف دیگر، طی ساعت‌های گذشته جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به صورت گسترده جبالیا واقع در شمال نوار غزه را بمباران کردند. ضمن اینکه، خبرنگار الجزیره اعلام کرد که توپخانه این رژیم نیز منطقه الجرن واقع در جبالیا را هدف آتش خود قرار داده است.

بمباران ۱۰۰ منطقه جنوب نوار غزه در ۲۴ ساعت/ شعله‌ور بودن جبهه جنوب لبنان

موج جدید حملات هوایی، دریایی و زمینی به غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه طی بامداد و صبح امروز سه شنبه همچنان ادامه داشته به طوری که این حمله‌ها اردوگاه البریج واقع در مرکز این باریکه را هدف قرار داد. همچنین در جریان بمباران منازل مسکونی در محله الامل واقع در غرب استان خان یونس در جنوب نوار غزه دست کم هفت فلسطینی به شهادت رسیده و چند تن دیگر زخمی شدند.

قایق‌های جنگی ارتش رژیم صهیونیستی نیز از سمت دریا غرب اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند. منطقه‌های شمالی این اردوگاه نیز از آتش حمله‌های قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی در امان نبودند. ضمن اینکه، شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم اشغالگر طی ساعت‌های گذشته منطقه‌های شرقی نوار غزه را بمباران کردند.

بمباران ۱۰۰ منطقه جنوب نوار غزه در ۲۴ ساعت/ شعله‌ور بودن جبهه جنوب لبنان

بمباران هولناک اردوگاه المغازی با بیش از۱۰۰ شهید

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای حمله هوایی شبانه رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان «المغازی» به دست کم ۱۰۰ نفر رسیده است. سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی نیز تاکید کرد که بیشتر شهدایی که به این بیمارستان انتقال داده شدند، زن و کودک و افراد سالخورده هستند.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه در یک پست تلگرامی اعلام کرد «آنچه در اردوگاه مغازی اتفاق می‌افتد، قتل‌عامی است که در یک منطقه مسکونی پرجمعیت انجام می‌شود». براساس گزارش‌ها، یک نوزاد شیرخواره از جمله شهدای بمباران وحشیانه اردوگاه المغازی توسط اشغالگران اسرائیلی است.

بمباران ۱۰۰ منطقه جنوب نوار غزه در ۲۴ ساعت/ شعله‌ور بودن جبهه جنوب لبنان

تخریب زیرساخت‌های کرانه باختری به دست اشغالگران

از سوی دیگر نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به بخش‌های مختلف کرانه باختری اقدام به تخریب زیرساخت‌های این منطقه‌ها کردند. ضمن اینکه، گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که اشغالگران صهیونیست بعد از حمله به محله المنشیه واقع در اردوگاه نور شمس در طولکرم با بولدوزر‌های خود اقدام به تخریب خیابان‌های این محله کردند.

نظامیان صهیونیست به منطقه بیتونیا واقع در غرب رام الله نیز حمله کردند. رسانه‌های خبری تاکید کردند که رژیم صهیونیستی علاوه بر این منطقه به شهر الخلیل واقع در کرانه باختری نیز یورش برده و تعدادی از فلسطینی‌های بی‌گناه را بدون دلیل موجه بازداشت کردند.

بمباران ۱۰۰ منطقه جنوب نوار غزه در ۲۴ ساعت/ شعله‌ور بودن جبهه جنوب لبنان

حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای به اردوگاه‌های فلسطینی

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه طی بامداد و صبح امروز سه‌شنبه همچنان ادامه داشته به طوری که این حمله‌ها اردوگاه البریج واقع در مرکز این باریکه را هدف قرار داد.

همچنین در جریان بمباران منازل مسکونی در محله الامل واقع در غرب استان خان یونس در جنوب نوار غزه دست کم هفت فلسطینی به شهادت رسیده و چند تن دیگر زخمی شدند. ضمن اینکه، شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم اشغالگر طی ساعت‌های گذشته منطقه‌های شرقی نوار غزه را بمباران کردند.

بمباران ۱۰۰ منطقه جنوب نوار غزه در ۲۴ ساعت/ شعله‌ور بودن جبهه جنوب لبنان

سازمان ملل: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد

از سوی دیگر «جیما کونل» مسئول تیم وابسته به سازمان ملل که از چند هفته قبل در غزه مستقر است تاکید کرد، فلسطینی‌ها در نوار غزه با یک بازی شطرنج انسانی رو به رو هستند که هزاران تن از این سو به آن سو حرکت می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه که هیچ کسی نیست که تضمین کند جایی که آن‌ها می‌روند امن است تصریح کرد، فلسطینی‌ها به سمت جنوب حرکت می‌کنند و وسایل کمی با خود به همراه برده اند تا شاید بتوانند مکان امنی پیدا کنند.

بمباران ۱۰۰ منطقه جنوب نوار غزه در ۲۴ ساعت/ شعله‌ور بودن جبهه جنوب لبنان

درخواست سازمان جهانی بهداشت برای آتش‌بس در غزه

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، جدیدترین حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اردوگاه پناهجویان در غزه را «دلخراش» توصیف کرد. ضمن اینکه، دبیرکل سازمان ملل با اشاره به گزارش‌های بیمارستان الاقصی مبنی بر انتقال ۱۰۰ نفر به این بیمارستان در پی انفجار‌های روز گذشته گفت: «این حمله اخیر به غزه نشان می‌دهد که چرا ما به یک آتش‌بس نیاز داریم».

«یک کودک کل خانواده‌اش را در حمله به اردوگاه از دست داده است. پرستار یک بیمارستان نیز متحمل چنین آسیبی شده است» این‌ها اظهارات جدید امروز (سه‌شنبه) دبیرکل سازمان جهانی بهداشت تدروس ادهانوم قبریسوس در توصیف جدیدترین جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به اردوگاه پناهجویان «المغازی» غزه است.

بمباران ۱۰۰ منطقه جنوب نوار غزه در ۲۴ ساعت/ شعله‌ور بودن جبهه جنوب لبنان

نسل‌کشی مردم غزه با مجوز جهانیان

خبرگزاری آناتولی، فرانچسکا آلبانزه، گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره فلسطین با انتشار پیامی در رسانه اجتماعی ایکس اعلام کرد که نسل‌کشی در غزه همانند آنچه در سربرنیتسا و رواندا رخ داد، با مجوز جهانیان انجام می‌شود.

آلبانزه یک پیام کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره قتل ۱۱ فلسطینی توسط نیرو‌های رژیم صهیونیستی مقابل چشمان خانواده‌های خود در محله الریمال در غزه را بازنشر کرد و نوشت، اگر دقت کنید می‌بینید که آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، با سایر کشتار‌های غیرنظامیان تفاوتی ندارد. نسل کشی یک عمل واحد نیست، یک فرایند است و باید از آن جلوگیری کرد. ولی همانگونه که قبلا در سربرنیتسا و رواندا رخ داد، در غزه نیز با مجوز جهانیان انجام می‌شود.

بمباران ۱۰۰ منطقه جنوب نوار غزه در ۲۴ ساعت/ شعله‌ور بودن جبهه جنوب لبنان

افزایش تلفات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه

رسانه‌های عبری زبان به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی از هلاکت تعداد دیگری از عناصر صهیونیست در درگیری‌های نوار غزه خبر دادند. به گزارش این رسانه‌های عبری، ۲ گروهبان ارتش رژیم صهیونیستی در این درگیری‌ها به هلاکت رسیده و سه تن دیگر به شدت زخمی شده اند.

این رسانه‌ها در ادامه اذعان کردند، ما هرگز پیروز نخواهیم شد و هر روز بیشتری که از عملیات زمینی در نوار غزه می‌گذرد بیش از روز گذشته شکست را حس می‌کنیم. رسانه‌های صهیونیستی اضافه کردند که بر خلاف آنچه که مبنی بر شکست حزب‌الله شایع شده، این «اسرائیل» است که شکست خورده است. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ضعف ما را فهمید و خیلی زود نیروی نظامی اعزام کرد.

بمباران ۱۰۰ منطقه جنوب نوار غزه در ۲۴ ساعت/ شعله‌ور بودن جبهه جنوب لبنان

شعله‌ور بودن جبهه جنوب لبنان

روزنامه النهار لبنان امروز (سه شنبه) در گزارشی از شرایط مرز‌های جنوبی این کشور با فلسطین اشغالی نوشت که جبهه جنوب به شکل فزاینده‌ای در حال شعله‌ور شدن است. به نوشته این روزنامه، دو پهپاد اسرائیلی صبح امروز روستای «میس الجبل الاولی» در منطقه «الحی الشرقی» و یک نقطه دیگر در منطقه «الحی الغربی» را هدف قرار دادند.

همچنین ارتش اسرائیل اقدام به گلوله‌باران دره‌ها و زمین‌های بایر مجاور روستا‌های «عیتا الشعب» و «رامیه» کردند. به گزارش این روزنامه، اشغالگران شب گذشته با پهپاد و توپخانه نقاط بیشتری را در جنوب لبنان مورد هدف قرار دادند و شب سختی سپری شد.

بمباران ۱۰۰ منطقه جنوب نوار غزه در ۲۴ ساعت/ شعله‌ور بودن جبهه جنوب لبنان

شلیک موشک هدایت شوند از لبنان به سمت شهرک «أدمیت»

رسانه های رژیم صهیونیستی از شلیک موشک هدایت شونده از لبنان به سمت شهرک ادمیت در الجلیل غربی و وارد شدن تلفاتی خبر دادند. ضمن اینکه، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، شلیک چند موشک از لبنان به سمت مزارع شبعا و شومیره را رصد کردیم.

از سوی دیگر حزب‌الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد، در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت امروز سه شنبه، مرکز زبدین را با سلاح مناسب هدف قرار دادند. ضمن اینکه، منابع خبری از شلیک موشک به سمت عرب العرامشه در الجلیل غربی نیز خبر دادند.

بمباران ۱۰۰ منطقه جنوب نوار غزه در ۲۴ ساعت/ شعله‌ور بودن جبهه جنوب لبنان

افزایش تلفات نظامی رژیم صهیونیستی

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی از هلاکت تعداد دیگری از عناصر صهیونیست در درگیری‌های نوار غزه خبر دادند. بر اساس گزارش این رسانه‌های عبری، ۲ گروهبان ارتش رژیم صهیونیستی در این درگیری‌ها به هلاکت رسیده و سه تن دیگر به شدت زخمی شده اند.

رسانه‌های صهیونیستی اضافه کردند، بر خلاف آنچه که مبنی بر شکست حزب الله شایع شده، این اسرائیل است که شکست خورده است. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ضعف ما را فهمید و خیلی زود نیروی نظامی اعزام کرد.

بمباران ۱۰۰ منطقه جنوب نوار غزه در ۲۴ ساعت/ شعله‌ور بودن جبهه جنوب لبنان

هشدار کمبود غذا در سرزمین‌های اشغالی

شبکه خبری الجزیره، انجمن صنایع غذایی رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای نسبت به کمبود برخی اقلام غذایی در پی حمله به کشتی‌های صهیونیست در دریای سرخ خبر داد.

در این بیانیه که از سوی نشریه معاریو منتشر شده، آمده است، خطر کمبود مواد غذایی در شرایط اضطراری پس از اتفاقات دریای سرخ و در بحبوحه جنگ در غزه به شدت احساس می‌شود. ما خواستار آن هستیم که تلاش‌هایی صورت گیرد که تولید مواد غذایی در اسراییل به کمتر از ۷۵ درصد از نیاز داخلی نرسد.

بمباران ۱۰۰ منطقه جنوب نوار غزه در ۲۴ ساعت/ شعله‌ور بودن جبهه جنوب لبنان

حمله سایبری و قطع گسترده برق در اراضی اشغالی

برخی رسانه‌های منطقه از حمله سایبری گسترده به سیستم برق اسرائیل و قطع برق در اکثر شهرک‌های فلسطین اشغالی خبر می‌دهند. بخش‌های وسیعی از تل آویو، هرتسلیا، عسقلان، منطقه «رامات گان» و «رحفوت» در خاموشی فرورفته‌اند.

به نوشته پایگاه عبری «اسراییل الیوم»، با اینکه دلیل و جزییاتی از این قطعی برق گسترده مشخص نیست، اما احتمال حمله سایبری در حال بررسی است. این وبگاه عبری گزارش داد که در پی خاموشی گسترده مشکوک سیستم برق در سرتاسر اراضی اشغالی، شهرک نشینان اشغالی به ادامه یافتن قطعی برق اعتراض کردند.

بمباران ۱۰۰ منطقه جنوب نوار غزه در ۲۴ ساعت/ شعله‌ور بودن جبهه جنوب لبنان

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار