شهید «محمد صادق فعله آذری»؛

چه کسانی در روز قیامت بیشترین محاکمه را دارند؟

شهید «محمدصادق فعله آذری» در بخشی از وصیت‌نامه‎‌ خود آورده است: مال دارانی که مالشان را در راه خیر خرج می‌کنند باز خدا در جوابشان گوید شما به خاطر اینکه مردم بگویند فلانی سخاوتمند است انفاق کردید.
کد خبر: ۶۴۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۸ - 30December 2023

چه کسانی در روز قیامت بیشترین محاکمه را دارند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی؛ «محمد صادق فعله آذری» بیستم شهریور ۱۳۳۸ در شهرستان مراغه به دنیا آمد و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و سرانجام در بیست و یکم فروردین ۱۳۶۱ در منطقه فکه در عملیات والفجر یک به شهادت رسید. مزار وی در زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیت‌نامه شهید محمد صادق فعله آذر

سه طایفه که در روز قیامت از دیگران بیشتر محاکمه خواهند شد:

اول: از علمائی که در محکمه عدل الهی حاضر می‌شوند، از آنان می‌پرسند چه کردید در این دنیا با آن علم غیبی که به شما داده‌ایم؟ گویند خدایا خودت شاهدی که ما تبلیغ می‌کردیم خدا در جوابش گوید دروغ می‌گویید هر چه کردید برای حب غضبی بود.

دوم: مال دارانی که مالشان را در راه خیر خرج می‌کنند باز خدا در جوابشان گوید شما به خاطر اینکه مردم بگویند فلانی سخاوتمند است.

سوم: بعضی شهدا که در میدان جنگ در راه خدا کشته می‌شوند از ایشان پرسیده می‌شود شما چه کردید گویند خدایا خودت شاهدی که ما جانمان را در راه تو دادیم، زخم ها دادیم ناراحتی‌‌ها را تحمل کردیم، خدا از سر شما آگاه است وقتی به میدان می‌رفتید نیت شما این بود که شجاعت خود را نشان دهید و به خلق جلوه دهید که فلانی قدرت دارد زرنگ است .... غرض از مطرح شدن این مسائل این است که بچه‌ها مواظب نیت و اعمالشان باشند.   

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار