معرفی ربات زیردریایی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در نمایشگاه ایران تلکام

هلدینگ فناوری اطلاعات و ارتباطات قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با حضور در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال به معرفی آخرین دستاوردهای خود پرداخت.
کد خبر: ۶۴۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲ - 25December 2023

معرفی ربات زیردریایی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در نمایشگاه ایران تلکامبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، بیست و چهارمین نمایشگاه تلکام (مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال) که با شعار تحول دیجیتال و اتصال پذیری توسط معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور آغاز به کار کرد، هلدینگ فناوری اطلاعات و ارتباطات به نمایندگی از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) هم با حضور در این ‌نمایشگاه به ارائه آخرین دستاوردها و توانمندی‌های خود در این حوزه پرداخت.

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در این نمایشگاه به ارائه توانمندی‌های هلدینگ فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه های مختلف از جمله مدیریت مگا پروژه‌های ICT، ارائه ظرفیت‌های دانش بنیان و دستاوردهای بومی سازی نرم افزار و سخت افزار های داخلی ارائه می‌پردازد.

توسعه شبکه انتقال دیتای زیرساخت ارتباطات کشور تا ۵۰ ترابیت برثانیه، احداث ۲۵ هزار کیلومتر فیبر نوری در سراسر کشور، احداث دیسپچینگ ملی گاز جمهوری اسلامی ایران، مانیتورینگ و کنترل شبکه‌های توزیع و انتقال آب، سیگنال‌رسانی صدا و سیما، ساخت سیستم هوشمند ترافیک شهرهای مختلف و ... بخشی از مهمترین پروژه‌های این هلدینگ به شمار می‌رود.

به‌عنوان مثال در رابطه با فعالیت‌های این بخش از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا می توان به خرید، تامین و اجرای سیستم تلکام، کنترل، برق و ابزار دقیق پالایشگاه NGL 3200 و مهر خلیج فارس اشاره کرد.

در نمایشگاه تلکام امسال یکی از دستاوردهای هلدینگ ICT قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا که رباط زیر دریایی برای پایش سدها و تونل‌های انتقال آب استفاده می شود، معرفی شده است؛ محصولی که مورد بازدید سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه نیز در این‌نمایشگاه قرار گرفت.

این ربات زیر دریایی قابلیت پایش لوله‌های انتقال آب، شناسایی نشتی بدنه و دریچه سدها، استفاده در عملیات حفاری در زیر آب، کشف و نجات اجساد و اجسام زیر آب، پایش اعماق و بستر دریا و رودخانه‌ها جهت مطالعات زیست‌شناسی و بوم‌شناسی، بازرسی از پایه پل‌ها در زیر آب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار