معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

گچساران بالاترین و کهگیلویه کمترین نرخ باسوادی را دارد

باقری نژاد» گفت: شهرستان گچساران بالاترین و کهگیلویه کمترین نرخ باسوادی را در استان کهگیلویه و بویراحمد دارند.
کد خبر: ۶۴۰۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸ - 24December 2023

گچساران بالاترین و کهگیلویه کمترین نرخ باسوادی را داردبه گزارش دفاع‌پرس از یاسوج، سید «حمزه باقری نژاد» معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در سومین روز از هفته سوادآموزی در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان گچساران با ۹۵.۶ درصد بیشترین و شهرستان کهگیلویه با ۸۹.۸ درصد کم‌ترین نرخ با سوادی را در استان دارد.

باقری نژاد با بیان اینکه هم اکنون شهرستان کهگیلویه با احتساب چاروسا و دیشموک بی سوادترین شهرستان در استان کهگیلویه و بویراحمد است، افزود: فقر اقتصادی، مهاجرت و ترک تحصیل از جمله دلایل اصلی پایین بودن نرخ بی سوادی در این شهرستان است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح‌های مختلف به منظور ارتقاء نرخ باسوادی در شهرستان کهگیلویه خبر داد و تصریح کرد: طرح توسعه سواد در بین زنان روستایی و عشایری، رویداد روستای باسواد و تشکیل شورای سوادیار روستا از جمله این طرح‌ها است.

وی گفت: اجرای طرح شناسایی کوچه به کوچه، محله به محله و روستا به روستا از دیگر طرح‌های مهم برای افزایش نرخ باسوادی در شهرستان کهگیلویه است.

باقری نژاد، بیان کرد: در گذشته اختلاف نرخ باسوادی بین زنان و مردان استان بیش از ۲٠ درصد بود که با اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی هم اکنون این میزان به کمتر از ۵ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در سه سطح سواد آموزی، تحکیم و انتقال به افراد کم سواد و بی سواد، آموزش داده می‌شود، خاطرنشان کرد:در حال حاضر هزار و ۱۰۰ آموزش دهنده فعال در استان این ماموریت را به عهده دارند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تاکنون به همت این تعداد آموزش دهنده هشت هزار و ۴٠٠ نفر از افراد کم سواد و بی سواد در استان شناسایی، جذب و آموزش‌های لازم به آن‌ها ارائه شد.

وی کار سواد آموزی را فرا دستگاهی دانست و افزود: تاکنون با ۲٠ دستگاه اجرایی تفاهم نامه همکاری امضاء شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار