هشدار استاندار خراسان رضوی؛

تعیین تکلیف واحد راکد تا پایان سال جاری

نظری گفت: متاسفانه با گذشت چندسال هنوز موضوع واحدهای صنعتی راکد در استان وجود دارد البته واحدهای زیادی به چرخه تولید بازگشتند اما تا پایان سال جاری هیچ واحد راکدی در استان نباید باقی بماند.
کد خبر: ۶۳۹۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸ - 24December 2023

اولتیماتم استاندار خراسان رضوی: تا پایان سال ‌هیچ واحد راکدی ‌نباید باقی بماند

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی به منظور بررسی وضعیت واحد‌های صنعتی راکد و طرح‌های صنعتی در حال اجرای خراسان رضوی در اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی حضور یافت اظهارداشت: متاسفانه با گذشت چندسال هنوز مسئله واحد‌های صنعتی راکد در استان وجود دارد البته واحد‌های زیادی به چرخه تولید بازگشتند، اما تا پایان سال جاری هیچ واحد راکدی در استان نباید باقی بماند.

وی افزود: در بین واحد‌های راکد، واحد‌هایی با اهمیت تولید عمده مدنظر هستند که باید هر چه سریع‌تر عارضه یابی شوند و نسبت به راه‌اندازی مجدد آن‌ها اقدام کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: تعیین تکلیف و راه‌اندازی مجدد ۹ واحد صنعتی مهم راکد تا پایان سال باید انجام شود، به طوری که باید در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان رضوی بتوانیم اعلام کنیم که این استان هیچ واحد صنعتی راکدی ندارد.

نظری از مدیران اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی خواست فهرستی جداگانه و مشخص با جزئیات کامل از وضعیت واحد‌های تولیدی راکد در داخل و خارج از شهرک‌های صنعتی در بخش‌های صنعتی، صنایع کشاورزی و خدمات ارایه دهند.

اتمام ۵۲ طرح صنعتی بزرگ در خراسان رضوی تا پایان دولت سیزدهم

وی با اشاره به بررسی ۵۲ طرح صنعتی بزرگ و در دست اجرای استان تصریح کرد: این طرح‌ها با پیش بینی سرمایه گذاری ۲ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال معادل چهار هزار و ۲۳۰ میلیارد یورو در هفت موضوع تخصصی در قالب طرح‌های ایجادی یا توسعه‌ای در دست اجرا است که باید تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری برسد.

نظری خاطرنشان کرد: از ۴۸ طرح موجود هشت طرح در حوزه صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی، چهار طرح در حوزه لوازم خانگی، ۲۱ طرح در حوزه صنایع معدنی، سه طرح در حوزه صنایع شیمیایی، ۵ طرح در حوزه صنایع سلولزی و نساجی، سه طرح در حوزه صنایع غذایی، چهار طرح در حوزه خودرو و قطعات خودرویی است و چهار طرح باقیمانده مربوط به سایر حوزه‌های صنعتی می‌شود.

بررسی زنجیره تامین و توزیع محصولات و فرآورده‌های کشاورزی خراسان رضوی

همچنین یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی به همراه ابوالفضل چمندی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران خود امروز در محل سازمان جهاد کشاورزی استان حضور پیدا کرد و زنجیره تامین و توزیع محصولات و فراورده‌های کشاورزی را بررسی و ارزیابی کرد.

بررسی وضعیت زنجیره تامین و توزیع کالا‌های اساسی نظیر تخم مرغ، گوشت قرمز، مرغ، میوه و تره‌بار و اقدامات انجام شده در چارچوب طرح تحول جهاد کشاورزی استان از دستورکار‌های این جلسه بود.

بر اساس این گزارش استاندار خراسان رضوی در این جلسه بر ضرورت توجه قرار دادن سه مولفه تولید، عرضه و قیمت در تامین و توزیع کالا‌های اساسی تاکید کرد تا فرآیند به درستی و سهولت انجام پذیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار