رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی عنوان کرد؛

مدرسه‌سازی یعنی انسان‌سازی

روحانی گفت: مدرسه‌سازی یعنی انسان‌سازی چراکه با آموزش رشد اجتماعی اتفاق می‌افتد و همین مسئله جامعه را از آسیب‌های متعدد محفوظ نگه می‌دارد؛ بر همین اساس اگر مدرسه به اندازه کافی باشد آسیب‌های اجتماعی آینده‌سازان ایران اسلامی را تهدید نمی‌کند.
کد خبر: ۶۳۹۴۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷ - 21December 2023

مدرسه‌سازی یعنی انسان‌سازی

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «جواد روحانی» رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی در حاشیه افتتاح پیش دبستانی و دبستان زنده یاد حاج تقی موحدیان ویژه دانش آموزان طیف اتیسم اظهار داشت: مدرسه‌سازی یعنی انسان‌سازی چراکه با آموزش رشد اجتماعی اتفاق می‌افتد و همین مسئله جامعه را از آسیب‌های متعدد محفوظ نگه می‌دارد؛ بر همین اساس اگر مدرسه به اندازه کافی باشد آسیب‌های اجتماعی آینده‌سازان ایران اسلامی را تهدید نمی‌کند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز مدرسه‌سازی را یک حسنه بزرگ و صدقه جاریه می‌نامند که نشان‌دهنده درک درست جامعه از اهمیت تعلیم و تربیت فرزندان است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مدارس استثنایی به دستان توانمند خیرین بنا نهاده شده است گفت: اگر خیرین کنار آموزش و پرورش نباشد عدالت آموزشی و تربیتی که در سند تحول بنیادین نیز به آن تاکید شده اجرا نمی‌شد.

روحانی با اشاره به اینکه مدارس استثنایی نماد عدالت آموزشی و تربیتی هستند ابراز داشت: در استان بالغ بر نه هزار دانش‌آموز بانیاز ویژه در بیش از ۲۴۷ فضای آموزشی در استان تحصیل می‌کنند که ۱۰ درصد کل دانش‌آموزان استثنایی کشور را تشکیل می‌دهند و این موضوع بدین معنی نیست که جمعیت افراد با نیاز‌های ویژه در این استان بالا است، بلکه به معنای وارد شدن تعداد زیادی از دانش‌آموزان استثنایی به چرخه تحصیل و تعلیم است.

این مقام مسئول یکی از مهم ترین مأموریت‌های آموزش و پرورش را فراهم کردن فرصت‌های برابر آموزشی برای همه کودکان واجب التعلیم دانست و گفت: هدف از آموزش و پرورش کودکان و دانش‌آموزان استثنایی این است که با فراهم کردن امکانات آموزشی بتوانیم دانش‌آموزان بانیارهای ویژه را به جامعه برگردانیم و از آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی به آن‌ها پیشگیری کنیم و با همکاری سایر نهادها این آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

روحانی تصریح کرد: در استان دانش‌آموزان در هفت گروه استثنایی نیاز به خدمات ویژه و فضاهای استاندارد و خاص دارند که باید در آن‌هاا اتاق بازی درمانی اتاق تاریک و چند حسی وجود داشته باشند که بحمدالله به همت نیکوکاران توانستیم فضاهای استانداردی را ایجاد کنیم .

وی گفت: در حاشیه شهر مشهد با توجه به تراکم جمعیت دانش‌آموزی احداث مدارس استثنایی بسیار مورد نیاز است تا دانش آموزان دسترسی راحت‌تری به مدرسه محل سکونت خود داشته باشند.

پیش دبستانی و دبستان زنده یاد حاج تقی موحدیان ویژه دانش آموزان طیف اتیسم به همت خیر نیک‌اندیش علیرضا موحدیان در زمینی به مساحت ۹۰۰ مترمربع با زیربنای ۴۵۰مترمربع در ۷ کلاس درس حدود ۵۰ دانش آموز را تحت پوشش قرار می‌دهد احداث شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار