داوری مرحله استانی جشنواره سرود فجر آغاز شد

جشنواره ملی سرود فجر که با استقبال گسترده گروه‌های سرود از سراسر کشور مواجه شده، هم‌اکنون کار خود را در بخش داوری آثار در مرحله استانی آغاز کرده است.
کد خبر: ۶۳۹۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵ - 20December 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نخستین جشنواره ملی سرود فجر که با استقبال گسترده‌ای از سوی گروه‌های سرود از سراسر کشور مواجه شده، داوری آثار در مرحله استانی را آغاز کرده است. این داوری‌ها از مشهد کار خود را آغاز کرده و در روز‌های پیش‌رو در تهران، اصفهان و میناب ادامه می‌یابد.

شهلا میلانی، مجید اخشابی، امید رهبران و قاسم صرافان داورانی هستند که در این مرحله آثار را داوری می‌کنند.

در روز‌های گذشته نخستین مرحله‌ی این جشنواره یعنی انتخاب آثار انجام شده و هم اکنون مرحله داوری در بخش استانی در حال انجام است. آثار برگزیده در این بخش، به مرحله سوم یعنی بخشِ راهبری وارد می‌شوند. آخرین مرحله‌ی این جشنواره هم به صورت کشوری در تهران و با معرفیِ برگزیدگانِ نهایی انجام خواهد شد.

داوری مرحله استانی جشنواره سرود فجر آغاز شد

با پایان مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی سرود فجر، هشتصد گروه در جشنواره ثبت نام کردند که از این میان و پس از داوری مرحله گروهی؛ ۸۱ گروه به مرحله استانی راه یافتند.

جشنواره ملی سرود فجر شامل دو بخش رقابتی و جانبی است؛ در بخش رقابتی گروه‌ها در قالب گروه‌های سرود، کُر و آکاپلا (اجرای اثر بدون ساز) شرکت کرده‌اند. بخش جانبی جشنواره هم شامل کتاب، پایان‌نامه و رساله با موضوع‌هایی درباره جمع‌خوانی است که در این بخش هم برگزیدگان معرفی خواهند شد.

ختتامیه این جشنواره اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار