سخنگوی فراجا:

مجوز واردات خودرو در راستای نوسازی ناوگان خودرویی پلیس است

سردار منتظرالمهدی گفت: مجوز واردات خودرو اعطا شده به فراجا در راستای نوسازی ناوگان خودرویی پلیس است.
کد خبر: ۶۳۹۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶ - 20December 2023

مجوز واردات خودرو در راستای نوسازی ناوگان خودرویی پلیس استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «سعید منتظرالمهدی» سخنگوی فراجا اظهار داشت: این که برخی در شیپور انتفاع اقتصادی فراجا از قِبَلِ واردات خودرو می‌دمند یا به واقع ناآگاه و بی اطلاعند و یا بی شک مغرض‌اند و در زمین دشمن بازی می‌کنند تا بتوانند به اقتدار و توانمندی یک مجموعه‌ی خدمات رسانِ امنیت ساز ضربه وارد کنند.

سردار منتظرالمهدی گفت: موضوع مجوز واردات خودرو‌های سواری بخشی از برنامه‌ی کلی و کلان نوسازی خودرویی فراجا است که به تناوب در دوره‌های مختلف به منظور پیشبرد بهتر مأموریت‌ها انجام شده و می‌شود.

سخنگوی فراجا افزود: در حال حاضر بخش قابل توجهی از خودروی مورد استفاده در مأموریت‌ها ساخت داخل بوده و مناسب مأموریت‌های شهری است، اما برای پلیس ضروری است تا در مواجهه با مأموریت‌های مرزی و عملیاتی، تعقیب و گریز، عبور از مناطق صعب‌العبور و کوهستانی از خودرو‌های با شتاب و قدرت بالا بهره بگیرد؛ لذا جهت تأمین این قبیل خودرو‌ها نیازمند واردات خودرو توسط دستگاه‌های حاکمیتی با مجوز هیأت وزیران می‌باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروزه قاچاقچیان و تروریست‌ها و مجرمان از خودرو‌های پر قدرت و کاملاً به روز دنیا استفاده می‌کنند و قطعاً پلیس در تعقیب و گریز باید خودروی مناسب داشته باشد؛ بی شک همگان اذعان دارند که امکانات و تجهیزات پلیس نباید از متخلفان و مجرمان عقب‌تر باشد مگر اینکه به دنبال ناکارآمدی و زمین گیر شدن پلیس باشند!

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در مصوبه مذبور شرط و اجباری بر واردات خودروی هیبریدی نبوده و پُر واضح است که فراجا نیز مجاز به فروش این گونه تجهیزات نیست؛ اصولاً مجوز واردات توسط دولت برای استفاده سازمانی، اداری و مأموریتی دستگاه‌ها است نه فروش و انتفاع اقتصادی.

وی افزود: موکدا تاکید می‌شود در راستای تأمین تجهیزات خودرویی پلیس در یگان‌های مختلف؛ فراجا ناگزیر به واردات خودرو‌هایی با کیفیت، پرقدرت و به روز است، نه آن‌ها را به کارکنان هدیه و هبه می‌کند و نه به دنبال فروش در بازار و منفعت اقتصادی است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار