سازمان ملل متحد:

استفاده نگران‌کننده تل‌آویو از فسفر سفید در جنوب لبنان

سخنگوی سازمان ملل متحد نسبت به استفاده رژیم صهیونیستی از مهمات آتش‌زا از جمله فسفر سفید در جنوب لبنان ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۶۳۷۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ - 12December 2023

استفاده نگران‌کننده تل‌آویو از فسفر سفید در جنوب لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از آناتولی، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد نسبت به گزارش‌ها درباره استفاده رژیم صهیونیستی از مهمات حاوی فسفر سفید که آمریکا برای آن‌ها تامین کرده است، در حمله به جنوب لبنان، عمیقاً ابراز نگرانی کرد.

دوجاریک دراین‌باره گفت: بدیهی است که نسبت به هرگونه استفاده از مهمات آتش‌زا به ویژه در مناطق پرجمعیت، بسیار نگران هستیم و هرگونه اطلاعات دیگری دراین‌باره داشته باشیم، اعلام خواهیم کرد.

واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت که تل‌آویو ۱۶ اکتبر به شهرک الضهیره، شهری در لبنان هم‌مرز با فلسطین اشغالی حمله کرد که در پی آن دست کم ۹ غیرنظامی به شدت زخمی شدند.

براساس گزارش این رسانه آمریکایی، دست کم سه نفر از ۹ مجروح، در بیمارستان بستری شدند که یکی از آن‌ها مدت‌ها تحت مراقبت بود. پس از این حمله، عفو بین‌الملل این یورش را جنایت جنگی احتمالی خواند و خواستار تحقیقات شد.

آناتولی همچنین عکس‌هایی از استفاده رژیم صهیونیستی از فسفر سفید علیه غیرنظامیان در نوار غزه گرفته است که چندین حقوقدان از آن‌ها به عنوان مدارک قابل استفاده در شکایت از رژیم صهیونیستی یاد کرده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها