مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح خبر داد؛

اعطای وام خود اشتغالی به بیش از ۱۶ هزار نفر از سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح

سردار سرتیپ «کمالی» گفت: سال گذشته به حدود ۱۶ هزار و ۶۰۰ نفر از سربازان نیرو‌های مسلح وام خود اشتغالی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی اعطا شد.
کد خبر: ۶۳۷۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳ - 12December 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، سردار سرتیپ «موسی کمالی» مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی سربازان وظیفه، اظهار داشت: در حال حاضر بیکاری به یکی از دغدغه‌های مهم در جامعه تبدیل شده است.

وی افزود: نیرو‌های مسلح به موضوع مهارت‌آموزی و توانمندسازی جوانان ورود پیدا کرده و قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی تشکیل شده که در تمامی سازمان‌ها و استان‌های کشور وجود دارد.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح ادامه داد: طی ۶ سال گذشته حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر جوان در قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی نیرو‌های مسلح آموزش داده شده برای آن‌ها گواهینامه صادر شد.

سردار کمالی عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر است به تمامی سربازانی که وارد نیرو‌های مسلح می‌شوند دو نوع آموزش تخصصی و عمومی ارائه شود همچنین سربازانی که از نیرو‌های مسلح ترخیص می‌شوند به مدت سه سال رصد و حمایت می‌شوند تا شغل مناسبی پیدا کنند.

وی اضافه کرد: سال گذشته به حدود ۱۶ هزار و ۶۰۰ نفر از سربازان نیرو‌های مسلح وام خود اشتغالی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی اعطا شد امسال نیز حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای این منظور درنظر گرفته شده است.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح بیان داشت: به سربازانی وام خود اشتغالی تعلق می‌گیرد که در نیرو‌های مسلح مهارتی کسب کرده‌اند و یا پیش از خدمت مهارتی داشته‌اند البته امیدواریم با کمک دولت و مجلس شورای اسلامی امکان اعطای وام به تمامی سربازان فراهم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار