تشریح جزئیات تشییع و تدفین شهدای گمنام در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد جزئیات مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۳۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸ - 12December 2023

تشریح جزئیات تشییع و تدفین شهدای گمنام در کهگیلویه و بویراحمدسرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یاسوج، اظهار داشت: اکنون استان کهگیلویه و بویراحمد میزبان شهدایی است که آرامش، امنیت، سربلندی امروز ایران اسلامی در جهان مرهون فداکاری این شهدا عزیز است.

خواست خدایی افزود: امروز استقبال باشکوهی از سه شهید گلگون کفن با شعار «خوش آمدی قهرمان» با حضور آیت‌الله «سید نصیر حسینی» نماینده ولی فقیه در استان، «سید جواد هاشمی مهر» معاون سیاسی و امنیتی استاندار، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مدیران و مسئولان صورت گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دو تن از این شهدای والامقام در سن ۲۳ و ۲۵ سالگی در منطقه سومار در سال ۱۳۶۵ به درجه رفیع شهادت رسیدند و یکی دیگر از این شهدای خوشنام در سن ۳۱ سالگی در جزیره مجنون، تک دشمن در سال ۱۳۶۷ به شهادت نائل آمد.

خواست خدایی خاطرنشان کرد: یکی از پیام‌های مهم این شهدای والامقام آمادگی جهت برگزاری باشکوه کنگره ملی امیران، سرداران و شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۳ است.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده با همکاری سپاه فتح، ارتش، بسیج، تیپ فاتح ۴۸ فتح، فرماندهی انتظامی و ادارات و نهاد‌های استان و شهرستان‌ها، ملت شهید‌پرور و همیشه در صحنه، عاشقان ولایت و شهادت شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و مناطق تابعه، میزبان این شهدای عزیز خواهند بود تا از برکات این شهدای سرفراز بهره‌مند شویم.

خواست خدایی ابراز داشت: در روز ۲۵ آذر شب وداع با شهدای گمنام در حسینیه عاشقان ثارالله در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در ۲۶ آذر همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و تشییع ۲۸۰ شهید گمنام در سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: در مراسم پیاده روی باشکوه حرم تا حرم، پیکر مطهر شهدای گمنام از امامزاده عبدالله (ع) شهر یاسوج تشییع و یکی از شهدا والامقام در محل استانداری به خاک سپرده خواهد شد و از مردم همیشه در صحنه، دانش آموزان، دانشجویان، خانواده‌های فهیم و بزرگ شهیدان و ایثارگران، پیشکسوتان دفاع مقدس، روحانیت معظم، مدیران و کارکنان ادارات، نهادها، سازمان‌ها، بازاریان، ورزشکاران، هنرمندان و فرهیختگان جهت شرکت در این مراسم معنوی دعوت بعمل می آید. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار