مستندسازان چهارمحال و بختیاری به بخش مسابقه جشنواره سینما حقیقت راه یافتند

دو فیلم مستند کوتاه ساخته هنرمندان چهارمحال و بختیاری به بخش مسابقه ملی هفدهمین جشنواره فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» راه یافت.
کد خبر: ۶۳۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱ - 11December 2023

به گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، با پایان کار مشاوران دبیر هفدهمین جشنواره «سینما حقیقت» و قطعی شدن آثار راه یافته به بخش‌های بلند، نیمه بلند، کوتاه و جایزه شهید آوینی، فهرست این آثار اعلام شد که در این میان نام ۲ اثر از فیلم‌سازان چهارمحال و بختیاری نیز دیده می‌شود.

مستند کوتاه «کُر کوهستان» به کارگردانی امیرحسین اسیوند چمعالی و «ارجنا» به کارگردانی عباس رفیعی مرغملکی نام آثاری است که به عنوان نمایندگان چهارمحال و بختیاری در بخش مسابقه ملی سینما حقیقت به نمایش در می‌آیند.

اسیوند فیلم خود را با موضوعی اجتماعی و با تمرکز بر زندگی مردم بختیاری ساخته است و داستان تولد نوزادی را بر بلندای کوهستان زاگرس روایت می‌کند.

رفیعی دیگر فیلم‌ساز چهارمحال و بختیاری نیز در فیلم کوتاه ارجنا، مضمونی محیط زیستی را دنبال کرده و روایتگر پیرمردی می‌شود که در تلاش است از این‌گونه گیاهی محافظت کند.

این دو فیلم ساخته هنرمندان چهارمحال و بختیاری در این دوره از جشنواره فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» که از ۲۷ آذر تا ۲ دی ماه در تهران برگزار خواهد شد در بخش فیلم‌های کوتاه با ۱۸ فیلم دیگر رقابت می‌کنند.

به گفته محمد حمیدی‌مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی و دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت» امسال ۶۴۰ فیلم در بخش‌های مختلف این جشنواره ثبت‌نام کردند که ۳۸۰ فیلم از شهرستان‌ها درخواست حضور در جشنواره را داشتند.

در ۲ دوره قبلی این جشنواره، آرمان قلی‌پور و جعفر نجفی از فیلم‌سازان چهارمحال و بختیاری توانستند صاحب عناوین بهترین مستند کوتاه مسابقه بین‌الملل و بهترین فیلم بلند جشنواره‌های شانزدهم و پانزدهم شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار