رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خبر داد؛

انجام آبرسانی به ۳۰۰۰ روستا در کشور

سردار «زهرایی» گفت: براساس تفاهم‌نامه سازمان بسیج سازندگی کشور با دولت، آبرسانی به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور در دستور کار قرار گرفت که از ۹ هزار و ۶۰۰ روستای شناسایی شده تاکنون آبرسانی به سه هزار روستا انجام شده است.
کد خبر: ۶۳۶۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰ - 07December 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، سردار «محمد زهرایی» رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور امروز در هفتمین همایش بزرگ هجرت دانشجویی چهارمحال و بختیاری که با هدف تجلیل از دانشجویان جهادگر برتر استان در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: براساس تفاهم‌نامه این سازمان با دولت، آبرسانی به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور در دستور کار قرار گرفت که از ۹ هزار و ۶۰۰ روستای شناسایی شده تاکنون آبرسانی به سه هزار روستا انجام شده است.

وی افزود: براساس تفاهم‌نامه ذکر شده آبرسانی به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور باید در مدت سه تا چهار سال به سرانجام برسد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه اجرای طرح آبخیزداری و جالیز از دیگر برنامه‌های مهم این سازمان است، ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در مدت چهار سال باید ۲۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری شامل ۱۰ هزار قنات و ۱۰ استخر ذخیره آب انجام شود.

سردار زهرایی عنوان کرد: اجرای طرح ۴۰ هزار واحد مسکن مددجویی روستایی با همکاری کمیته امداد از جمله برنامه‌های مهم سازمان بسیج سازندگی برای ایجاد سرپناه مناسب برای روستاییان نیازمند است که تاکنون عملیات اجرایی ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در کشور به پایان رسیده است و امیدواریم تا پایان سال تعداد بیشتری از این واحد‌های مسکونی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به پرداخت ۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در بخش‌های مختلف، بیان کرد: این میزان تسهیلات در سال جاری در قالب ۵۸ هزار فقره به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۲۰ هزار فقره پرونده نیز برای دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی در نوبت قرار دارد، افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات برای ۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

سردار زهرایی ادامه داد: با رصد و پیگیری‌های انجام شده بیش از ۸۰ درصد از طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی که تسهیلات مورد نیاز را نیز دریافت کرده‌اند، محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار گروه جهادی ویژه در کشور فعال است، اضافه کرد: ۱۱ هزار گروه جهادی تخصصی نیز در کشور فعال است که این گروه‌ها هجرت و اردوکشی می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: در زمان حاضر ۱۱۰ قرارگاه پهنه‌ای جهادی و ۵۰۰ قرارگاه منطقه‌ای بسیج سازندگی در کشور راه‌اندازی شده و این یعنی در هر شهرستان قرارگاه منطقه‌ای جهادی فعال است.

سردار زهرایی خاطرنشان کرد: امسال در سه رزمایش همزمان با روز بسیج سازندگی، سالروز دیدار با رهبری و هفته بسیج ۲۳۷ هزار نفر جهادگر در قالب ۲۳هزار گروه جهادی حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار