در افتتاحیه اردوی دانش‌آموزی فرزندان شهدای مدافع حرم؛

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران: فرزندان شهدا جهانیان را با معارف جهاد و شهادت آشنا کنند

قاضی‌زاده هاشمی گفت: فرزندان و خانواده شهیدان و مسئولان باید جهان را با معارف شهداء، جهاد و شهادت آشنا کنند و علت این رشادت‌ها و جانبازی تبیین شود.
کد خبر: ۶۳۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸ - 07December 2023

فرزندان شهداء جهانیان را با معارف جهاد و شهادت آشنا کنندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در افتتاحیه نخستین اردوی تفریحی، تربیتی، دانش‌آموزی فرزندان شهدای مدافع حرم کشور ویژه دختران در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی اظهار داشت: چه زبانی بهتر از بیان مادر، پدر و دختران شهدای مدافع حرم که چهره واقعی و اهداف شهیدان را نشان دهند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به دختران شهدای حرم گفت: این سرمایه بزرگ در اختیار و در قلب شماست و البته هدایتگر و پشتیبان شما نیز هست.

وی با بیان اینکه شهدا مسئولیت سنگینی برعهده ما گذاشته‌اند، افزود: پدران شما در زمانی که عمده مردم به‌دنبال کسب و کار و زندگی دنیایی خود بودند با نگاه بلندنظر، راه حراست از مکتب اهل بیت (ع) را قهرمانانه انتخاب و در نهایت، این مسیر را با شهادت ختم کردند.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: امروز در غزه، خوی جنایتکار رژیم صهیونیستی علیه مردم غیرنظامی جنایت می‌کند و همه قدرت مادی غرب پشت این خوی جنایتکار است و طرف دیگر زن، کودک و مردم بی‌گناه و در محاصره قرار دارند.

معاون رئیس جمهور افزود: جهان امروز ۲ تمدن مادی و شهادت‌طلب را در مقابل هم می‌بیند و برای جهانیان این سؤال مطرح است که مردم غزه چگونه این روحیه شهادت‌طلبی را برگزیده‌اند. از این رو مردم جهان به‌دنبال کسب آگاهی درباره اسلام و قرآن رفته‌اند و رسالت ما در معرفی فرهنگ شهادت اهمیت دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در اختتامیه همایش تخصصی معاونان فرهنگی بنیاد استان‌های کشور در مشهد نیز گفت: بیش از پیش برای فرهنگ به خود رجوع کنید و دغدغه اصلی‌تان برای اقدام‌های اثر بخشی فرهنگی باشد.

وی بیان کرد: مأموریت شهدا این است که جامعه را به سعادت برسانند و اگر می‌خواهیم در بنیاد شهید موفق باشیم، باید این راه را دنبال کنیم. این مهم، نیاز به پژوهش و برنامه‌ریزی ویژه دارد، پس از انجام کار فرهنگی آن را واکاوی و ارزیابی کنید و به کار تدریجی، مستمر و اثربخش اهتمام ویژه داشته باشید.

نخستین اردوی دانش‌آموزی فرزندان دختر شهدای مدافع حرم با حضور ۱۳۰ دانش‌آموز دختر در پایه‌های هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم از سراسر کشور از سیزدهم تا هفدهم آذر در سه محور زیارتی، تفریحی و آموزشی با هدف افزایش «روحیه»، «شادمانی»، «تربیتی» و «تفریحی» در مشهدالرضا (ع) در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها