مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران تأکید کرد؛

لزوم نشر و گسترش آثار و نقش روحانیت در دفاع مقدس مازندران

حجت‌الاسلام «عیسی رضایی» بر لزوم نشر و گسترش آثار و نقش روحانیت در دفاع مقدس استان مازندران تأکید کرد.
کد خبر: ۶۳۵۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷ - 04December 2023

لزوم نشر و گسترش آثار و نقش روحانیت در دفاع مقدس مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین «عیسی رضایی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران امروز در شانزدهمین جلسه هم اندیشی شورای هماهنگی مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مازندران، هدف این نشست را بررسی و بیان جایگاه و نقش حوزه‌های علمیه و طلاب در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دفاع از حرم و امنیت و سلامت برشمرد و اظهار داشت: نقش روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و گواه این مدعی خیل شهدای عزیز است که در مقایسه با دیگر اقشار رقم بالایی را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس علما و روحانیت در عرصه تکلیف به عنوان پرچمداران این مسیر و نهضت در دو جبهه نقش آفرین بودند؛ عرصه جهاد تبیین و روشنگری و بیدارگری آحاد مردم در مدرسه و مساجد و حسینیه‌ها و عرصه پیشگامی و پرچمداری حضور موثر، امیدبخشی و علمداری در عرصه نبرد و حماسه بوده است.

این مسئول با بیان اینکه برای درک عظمت و جایگاه شخصیت‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اجرایی این استان باید تاریخ شفاهی نماینده فقید استان مازندران حضرت آیت الله طبرسی را مرور کنیم، مطالعه کتاب مبارزات سیاسی آیت الله روحانی را ضروری دانست و ادامه داد: همچنین نقش روحانیون مبارز را باید در کتاب «از فیضیه تا الرشید» حجت الاسلام جمشیدی و کتاب «دربند اروند» آیت الله معلمی مطالعه کنیم.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه زندگی این علما و آثارشان ناشناخته است بر لزوم نشر و گسترش آن در قالب مسابقات و مطالعه در بین طلاب و روحانیت تأکید کرد.

این مسئول با بیان اینکه امروز قاطبه طلاب و روحانیت از روحیه انقلابی و جهادی برخوردار هستند و نسبت به مسئله ایثار و شهادت دغدغه‌مند هستند، ادامه داد: امروز طلاب و روحانیون باید در فضای مجازی نسبت به نشر فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام رضایی به نقش ائمه جمعه در ترویج فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرد و اذعان داشت: ارائه دو واحد درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس، آموزش روایتگری، مشارکت در تهیه مقاله‌های دانشنامه استانی دفاع مقدس با موضوع نقش روحانیت در دفاع مقدس و جبهه مقاومت از جمله اقداماتی است که باید با هم افزایی انجام شود.

وی بر ضرورت حضور راویان دفاع مقدس در مدارس و بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران تأکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار