امام جمعه زنجان:

بسیاری از مردم نسبت به وضعیت ذخایر آبی کشور احساس نگرانی نمی‌کنند

آیت‌الله «خاتمی» با بیان اینکه بسیاری از مردم نسبت به وضعیت ذخایر آبی کشور احساس نگرانی نمی‌کنند که بهینه مصرف کنند، گفت: باید برای ایجاد این احساس مسئولیت، برنامه‌ریزی شود.
کد خبر: ۶۳۴۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶ - 02December 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، همزمان با ۱۱ آذر‌  روز بزرگداشت میرزا کوچک‌خان جنگلی سردار مبارز نهضت جنگل و با رویکرد درختکاری مراسمی با حضور آیت‌الله «شیخ‌علی خاتمی» امام جمعه زنجان و جمعی از مسئولان در گاوازنگ زنجان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی از گذشته تاکنون اظهار داشت: یکی از این شهدا میرزا کوچک‌خان جنگلی است که با رشادت خود مقابل دشمن ایستاد.

وی با اشاره به اینکه کاشت درخت در این مناسب یک ابتکار جدید برای ماندگاری تاریخ کشور است، عنوان کرد: ادغام این مناسبت با کاشت درخت اتفاق مبارکی است.

امام جمعه زنجان با تقدیر و تشکر از مردمی که در مناسبت‌های مختلف اقدام به کاشت درخت می‌کنند، تاکید کرد: این اقدام که در راستای حفظ و نگهداری از خاک انجام می‌شود، یک ضرورت است.

این مسئول با اشاره به اینکه تخریب محیط زیست رخدادی است غیرقابل تکرار و غیرقابل جبران، گفت: همگی شاهد شرایط حاد آب و هوایی که دنیا را با کمبود بارندگی مواجه کرده، هستیم.

خاتمی با بیان اینکه برای حفظ خاک و استفاده بهینه از خاک باید برنامه‌ریزی شود، گفت: ۹۰ درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که باید برای آن برنامه‌ریزی شود و از روش‌های علمی بهره گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه بسیاری از مردم نسبت به وضعیت ذخایر آبی کشور احساس نگرانی نمی‌کنند که بهینه مصرف کنند، خاطر نشان کرد: باید برای ایجاد این احساس مسئولیت، برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه آب ناشی از بارندگی چیزی نیست که بتوان از خارج وارد شود، بیان کرد: خاک هم یک کالای ارزشمند است که باید به نسل آینده منتقل شود.

خاتمی ادامه داد: همانگونه که برای حفظ جغرافیا شهدای زیادی تقدیم شده است باید برای حفظ خاک نیز از هیچ تلاشی برای این حفاظت کم نگذاشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها