بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به مناسبت روز نیروی دریایی؛

هفتم آذر فرصتی برای بازخوانی و تبیین رشادت‌های غیورمردان دریایی کشور است

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۶۳۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸ - 28November 2023

هفتم آذر فرصتی برای بازخوانی و تبیین رشادت‌های قهرمانانه غیور مردان دریایی در دفاع از مرز‌های آبی کشور استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نخستین نیرو از نیرو‌های مسلح کشور بود که در دفاع مقدس توانست به اهداف نهایی جنگ دریایی که همان درهم کوبیدن ماشین جنگی دشمن، بستن خطوط مواصلاتی دریایی دشمن و بازنگه داشتن خطوط مواصلاتی دریایی خودی است، دست یابد.

نیروی دریایی با توجه به علنی شدن نیّت شوم دشمن و قبل از آغاز تهاجم وحشیانه ارتش بعث عراق با یک اقدام هوشمندانه و به موقع، یگان‌های عمده ناو تیپ هشتم که در بندر خرمشهر مستقر بودند و می‌رفت که با آغاز تهاجم دشمن در آب‌راه اَروَندرود محبوس شوند را به خارج از اروندرود انتقال داده و با به کارگیری آن‌ها در عرصه‌های مختلف عملیاتی، برگ‌های زرینی را به تاریخ دفاع مقدس بیفزاید.  

این نیروی مقتدر و دریادل در هفتم آذر ۱۳۵۹ یک یوم الله دیگری را رقم زد و در تسخیر سکو‌های «البکر» و «الامیه» در آغازین روز‌های جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ در عملیات غرورانگیر «مروارید» حماسه آفرینی کرد.

در تسخیر سکو‌های «البکر» و «الامیه» در آغازین روز‌های جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ در عملیات غرورانگیر «مروارید» است، فرصتی برای بازخوانی و تبیین رشادت‌های قهرمانانه غیور مردان دریایی در دفاع از مرز‌های آبی کشور در مقابله با تهاجم دشمنان به شمار می‌رود.

بی‌شک این روز، فرصتی برای بازخوانی و تبیین رشادت‌های قهرمانانه غیور مردان دریایی در دفاع از مرز‌های آبی کشور در مقابله با تهاجم دشمنان به شمار می‌رود و روز تبلور ایثار و جانفشانی‌های پرسنل قهرمان و جان بر کف نیروی دریایی در برقراری ثبات و امنیت در آب‌های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان است.

روزی که دلاورمردان شجاع نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با کمترین امکانات و با ایثار جان، بزرگ‌ترین ضربه را بر پیکر نیروی دریایی ارتش بعث عراق وارد ساختند و شجاعانه از حقانیت و یک پارچگی سرزمینی ایران اسلامی دفاع کردند و با اهدای خون خود در آب‌های خروشان خلیج فارس، به ندای حق لبیک گفتند و با افتخار شربت شهادت نوشیدند.

بی‌تردید رشد و بالندگی جمهوری اسلامی مرهون روحیه و عزم جهادی راست قامتان همیشه سربلندی است که با همت بلند و تلاش‌های خستگی ناپذیرشان در برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بر قله‌های اقتدار و افتخار درخشیدند و نامشان بر تارک تاریخ ماندگار شد.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ضمن تبریک و گرامیداشت هفتم آذر روز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و تجلیل از شهدای عملیات غرورانگیز «مروارید» و تکریم از ظفرمندان و غیورمردان دریادل اعلام می‌دارد انقلاب اسلامی ایران در این مقطع حساس و تاریخی هرگونه تعدی و تعرض به مرز‌های کشور بویژه مرز‌های آبی را برنمی‌تابد و اجازه نخواهد داد دشمنان نظام تهدید و تجاوز علیه جمهوری اسلامی ایران را در سر بپرورانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار