مسئول معاونت سرمایه نیروی انسانی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز:

بیش از ۸ هزار نفر از سربازان وظیفه در دوره‌های مهارت آموزی سپاه البرز شرکت کرده‌اند

سرهنگ «عزیزی» با اشاره به اینکه، سرباز انقلابی دارای حرمت و جایگاه ویژه‌ای است گفت: طی سال‌های اخیر بیش از ۸ هزار نفر از سربازان وظیفه در دوره‌های مهارت آموزی سپاه البرز شرکت کرده‌اند و این از مصادیق توجه به پربار سازی دوران خدمت مقدس سربازی است.
کد خبر: ۶۳۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷ - 28November 2023

بیش از ۸۰۰۰ نفر از سربازان وظیفه در دوره‌های مهارت آموزی سپاه البرز شرکت کرده اند / سرباز انقلابی دارای حرمت است و با سرباز رضا خانی تفاوت داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، سرهنگ پاسدار «محمد عزیزی» مسئول معاونت سرمایه نیروی انسانی سپاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه استان البرز در مراسم مسابقات مهارت آموزی کارکنان وظیفه سپاه استان البرز که در آمفی تئاتر شهید تمام زاده سپاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه استان البرز با حضور مسئولان سازمان فنی و حرفه‌ای، هلال احمر استان البرز و جمعی از سربازان وظیفه سپاه استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: سرباز انقلابی پاسدار حریم مقدس ولایت، امنیت ایران اسلامی و مردم است و دارای حرمت و جایگاه شایسته‌ای در کشور است و برای پربار شدن دوران خدمت او در نظام اسلامی برنامه ریزی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۰۴ در مجلس شورای ملی وقت طرح سربازی تصویب شد، افزود: در دوران پهلوی سربازان به جهت اینکه تمایلی به خدمت به خاندان سلطنت نداشتند، با اجبار لباس سربازی بر تن می‌کردند.

سرهنگ عزیزی با بیان اینکه در دوران پهلوی حرمت سرباز حفظ نمی‌شد و اکثر امرای ارتش از سرباز جهت امور شخصی تحت عنوان گماشته استفاده می‌کردند، تصریح کرد: سربازان با پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه در جنگ تحمیلی دین خود را به میهن اسلامی و آرمان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی ادا کردند و توانستند وظایف سربازی و جانفشانی خود را به خوبی در دفاع مقدس نمایان سازند.

مسئول معاونت سرمایه نیروی انسانی سپاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه استان البرز با بیان اینکه در دوران پس از انقلاب ابتدا تنها ارتش، ژاندارمری و شهربانی اقدام به جذب سرباز می‌کردند، اما از سال ۶۲ نیز سپاه اقدام به جذب سرباز کرد، عنوان کرد: حضور سربازان در سپاه عرصه جدید از خدمت به ایران اسلامی را برای میهن اسلامی و ارزش‌های والای اسلام گشود.

این مسئول با بیان اینکه از سال ۸۸ با تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر پرسازی دوران سربازی و مهارت آموزی، به صورت مقطعی آموزش‌های مهارتی جهت سربازان اعمال شد، اما از نیمه دهه نود کم کم طی عقد تفاهم نامه همکاری بین ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور و سازمان فنی و حرفه‌ای بستر مهارت آموزی در مراکز نظامی و پادگان‌ها فراهم شد.

سرهنگ عزیزی با تاکید بر آموزش بیش از هشت هزار سرباز وظیفه طی سال‌های اخیر در سپاه استان البرز، گفت: سربازان وظیفه در سال‌های اخیر از آموزش‌های مهارتی همچون ICT، مهارت‌های کشاورزی، فنی و حرفه‌ای، امداد و نجات و ورزشی در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز بهره گرفته اند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه این مهارت‌ها در زندگی فردی و اجتماعی سربازان مفید واقع شود، خاطرنشان کرد: مهارت آموزی سربازان می‌تواند یادگاری ارزشمندی از دوران خدمت مقدس سربازی برای کارکنان وظیفه سپاه استان البرز باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار