در نشست ستاد اجرایی تشییع و تدفین شهدای گمنام استان یزد مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس یزد: تشییع شهدای گمنام از برنامه‌های اثرگذار برای نسل‌های امروزی است

سرهنگ زارع گفت: هر سال با حضور شهدای گمنام در استان شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی و اثرگذار به ویژه برای دانش آموزان و دانشجویان هستیم که تشییع شهدای گمنام برای نسل‌های امروز اثرگذار است.
کد خبر: ۶۳۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱ - 28November 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، نشست ستاد اجرایی تشییع و تدفین شهدای گمنام استان یزد به ریاست سردار «حسین زارع کمالی» فرمانده سپاه الغدیر و با حضور سرهنگ پاسدار «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در سالن اجتماعات سپاه الغدیر یزد برگزار شد.

سرهنگ پاسدار منصور زارع در این نشست اظهار داشت: با نامگذاری سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) به نام روز شهدای گمنام، طی دو سال گذشته بر تشییع و تدفین شهدای گمنام در این مناسبت تمرکز شده است.

وی افزود: هر سال برنامه‌های فرهنگی با حضور پیکر شهدای گمنام پیگیری و اجرا می‌شود که تمرکز استان یزد بر این است که اجرای برنامه‌های فرهنگی برعهده دانش آموزان و دانشجویان قرار بگیرد. استان یزد سال گذشته میزبان پیکر ۱۵ شهید گمنام بود که با برگزاری برنامه‌های مختلف استقبال، تشییع، و داع و تدفین در جای جای استان، تاثیرات معنوی زیادی برای آحاد مردم به ویژه دانش آموزان و دانشجویان داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد تصریح کرد: امسال نیز استان یزد میزبان شهدای گمنام است. پیگیری‌های لازم برای مکان‌یابی و احداث ۷۰ درصد یادمان‌های شهدا انجام شده و عملیات عمرانی احداث پیشرفت خوبی داشته است. نقاطی که در سال جاری همزمان با ایام فاطمیه س میزبان شهدا گمنام خواهند بود در آینده ظرفیت توسعه بنا، و تبدیل به قطب فرهنگی را دارند که با تلاش متولیان و میزبانان تدفین شهدای گمنام این مهم باید تحقق پیدا کند.

تهیه و تنظیم: علی شیبانی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار