مشاور رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح:

ایمان‌محور بودن رمز پیروزی در مقابل دشمن است

 سردار «جعفری» با بیان اینکه تجهیزات نظامی ایران در جنگ تحمیلی در مقابل دشمن یک چهارم بود، گفت:‌ایمان‌محور بودن رزمندگان باعث شد ایران بتواند بر دشمنان فائق آید.
کد خبر: ۶۳۳۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷ - 27November 2023

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، سردار «فتح‌الله جعفری» مشاور رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در یادواره شهدای غزه که ‌امشب در محل حسینیه اعظم کوچه بیوک یزد برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه اظهار داشت: زمانی که ایران ۲۰ میلیون نیروی آماده به کار بسیجی داشته باشد، هیچ ترسی از دولت‌های استکباری ندارد.

مشاور رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه بسیج در ابتدای تشکیل فقط بعد نظامی داشت، ادامه داد: به فراخور زمان و مکان بسیج در ابتدای تشکیل در جبهه‌های نبرد حق و باطل به خدمت‌رسانی مشغول شد.

وی با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و ابتدای جنگ ادامه داد: ظرفیت نیرو‌های ایران در مقابل ارتش بعث عراق، از نظر عده و عده یک چهارم بود؛ عراق ۲۴۱ گردان در مقابل ایران به میدان آورده بود و در جنگ نابرابر قرار گرفتیم.

جعفری با اشاره به اینکه در ابتدای جنگ ایران با قدرت اندک در جبهه‌ها حضور یافته و تلفات زیادی داد، گفت: ارتش عراق به‌واسطه تصرف سریع و آسان بخش‌هایی از خاک ایران در ابتدای جنگ احساس غرور می‌کرد.

مشاور رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح ادامه داد: صدام با توجه به کمبود امکانات نظامی که داشت از دیگر کشور‌ها کمک گرفت که از جمله آن‌ها کمک ۲۱ میلیاردی فرانسه برای تجهیزات مخابراتی بود؛ عراق با حمایت کشور‌های مختلف توانست در مقابل ایران قوی ظاهر شود.

وی تصریح کرد: پس از اشغال برخی از شهر‌های مرزی، بنی‌صدر با اجرای چهار عملیات سنگین درصدد آزادسازی این مناطق برآمد كه نه تنها موفق به فتح مناطق اشغال شده نشد، بلكه هویزه را هم طی یكی از عملیات‌ها از دست داد.

جعفری ادامه داد: زمانی كه دشمن هویزه را به دست گرفت، اشغال مناطق مرزی را ادامه داد كه اشغال هویزه یكی از سنگین‌ترین تلفات را برای نیرو‌های ما به همراه داشت؛ زیرا در این واقعه ۱۴۰ نفر از به شهادت رسیدند.

وی گفت: پس از آن، بنی‌صدر طی نامه‌ای به امام خمینی(ره) عدم توانائی ایران در رویارویی با عراق را عنوان کرد که امام در جواب وی فرمودند به خود یاس و نامیدی راه ندهید.

این رزمنده سال‌های دفاع مقدس ادامه داد: پیام امام خمینی(ره) باعث شد شهیدان حسن باقری و داوود کریمی که در سطح بالای تصمیم‌گیری اداره جنگ بودند، جلسه‌ای در پادگان گلف با حضور مقام معظم رهبری که در آن زمان نماینده حضرت امام (ره) در شورای عالی دفاع بودند، تشکیل دهند.

وی عنوان کرد: در آن جلسه راهکار‌های پیروزی رسیدن در مقابل دشمن توسط شهید حسن باقری ارائه شد.

مشاور رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: در این جلسه تأکید شد که از لحاظ توان نظامی نمی‌توانیم در مقابل عراق‌ایستادگی کنیم؛ اما با تکیه بر‌ایمان و آموزه‌های دینی و با توجه به وعده خداوند می‌توانیم در مقابل دشمن‌ایستادگی کرده و او را شکست دهیم.

وی با اشاره به تصمیمات آن جلسه که مردمی كردن جنگ و خروج از حالت دفاعی كه مورد تاكید امام (ره) هم بود، عنوان کرد: با ورود نیرو‌های بسیجی و مخلص و تقویت‌ایمان در جبهه‌ها توانستیم بر دشمن فائق آییم.

جعفری با بیان اینکه این قدرت نیروی عظیمی بسیجی بود که تحول بزرگی در روند جنگ تحمیلی به وجود آورد، تأکید کرد:‌ ایمان مربوط به دیروز و جنگ نبود؛ بلکه برای امروز و فردای ما نیز کاربرد دارد.

مشاور رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه ‌ایمان به فرهنگ عاشورایی است که بسیجی‌ها را در عرصه‌های مختلف پیروز کرده است، ادامه داد: مردم غزه هم فرهنگ عاشورایی و ‌ایمان را ادامه خواهند داد و به لطف خدا پیروز می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها