معاون سیاسی سپاه قمر بنی هاشم(ع):

خبرنگاران سرتاسر جهان انعکاس اخبار را وظیفه انسانی خود می‌دانند

«اسماعیلی» گفت: براساس آخرین آمار تاکنون ۶۶ خبرنگار در غزه به شهادت رسیده‌اند و این یعنی خبرنگاران در سرتاسر جهان انعکاس اخبار را وظیفه انسانی خود می‌دانند و در برابر ظلم با تمام وجود از حق دفاع می‌کنند.
کد خبر: ۶۳۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰ - 26November 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، «علیرضا اسماعیلی» معاون سیاسی سپاه قمر بنی هاشم(ع) امروز در نشست فعالان رسانه و فضای مجازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به قرارگیری جمهوری اسلامی ایران در یک پیچ تاریخی، اظهار داشت: هم آوایی رسانه‌ها می‌تواند به گذر کم هزینه از این پیچ تاریخی کمک کند.

وی افزود: براساس آخرین آمار تاکنون ۶۶ خبرنگار در غزه به شهادت رسیده‌اند و این یعنی خبرنگاران در سرتاسر جهان انعکاس اخبار را وظیفه انسانی خود می‌دانند و در برابر ظلم با تمام وجود از حق دفاع می‌کنند.

معاون سیاسی سپاه قمر بنی هاشم(ع) ادامه داد: در تقسیم‌بندی جنگ‌های بشری چهار نوع جنگ وجود دارد که اولین مورد جنگ سخت و هدف آن نیز نابودی حریف است که نمونه‌های بسیاری از این نوع جنگ از ابتدای خلقت بشری وجود دارد؛ دومین مورد جنگ‌های نیمه سخت هستند که با ظهور رسانه و فضایی غیر از فضای حقیقی بشر آن‌ها را تجربه می‌کند و هدف جنگ‌های نیمه سخت نیز تضعیف حریف است.

اسماعیلی عنوان کرد: سومین نوع از جنگ‌های موجود در دنیا جنگ نرم است که با هدف نادان کردن طرف مقابل شکل می‌گیرند درحقیقت در این جنگ قدرت تفکر از حریف گرفته می‌شود و آخرین مورد نیز جنگ شناختی است که در این نوع جنگ سعی می‌شود دستگاه تفکر حریف به دست گرفته شود و جای عشق و دشمنی، دوست و دشمن، شهید و جلاد عوض شود.

وی اضافه کرد: در طول حیات انقلاب اسلامی تمامی چهار نوع جنگ ذکر شده توسط دشمنان برعلیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شده است.

معاون سیاسی سپاه قمر بنی هاشم(ع) با تاکید بر اینکه ضریب رسانه‌ای می‌تواند در جامعه باور ایجاد کند، تصریح کرد: طی دو سال شیوع بیماری کرونا در ایران جوانان و نوجوانان کشور درگیری بسیاری با فضای مجازی داشتند و دشمنان با استفاده از این شرایط بین نسل جوان و جامعه فاصله ایجاد کردند بنابراین لازم است یک جبهه رسانه‌ای واحد برای مقابله با چنین موضوعاتی ایجاد شود.

اسماعیلی یادآور شد: درحال حاضر دشمنان بسیاری قصد تجزیه و آسیب زدن به تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران را دارند درحقیقت کشور امروز در دنیایی از تهدیدها قرار گرفته است، افراد جامعه نیز با هر سلیقه‌ای در چارچوب نظام هستند بنابراین با هر گرایشی که دارند باید در برابر این تهدیدهای دشمنان ایستادگی کنند.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در دنیای امروز، بیان کرد: در رخدادهای سیاسی اصحاب رسانه باید تقویت انقلاب اسلامی را هدف خود قرار دهند چراکه امروز ما در یک جنگ رسانه‌ای بزرگ قرار گرفته‌ایم و اگر با همکاری یکدیگر فعالیت کنیم آینده روشنی خواهیم داشت نکته قابل توجه این است که رسانه‌ها برای داشتن تولیدات فاخر به مواردی همچون سناریو، برنامه‌ریزی، ذوق هنری و... توجه ویژه داشته باشند.

معاون سیاسی سپاه قمر بنی هاشم(ع) در پایان با اشاره به اتفاقات رخ داده در فلسطین و غزه، خاطرنشان کرد: نیروهای حماس شکست غیر قابل ترمیمی به اسرائیل تحمیل کردند چراکه یک باریکه که بزرگ‌ترین زندان رو باز دنیا است برعلیه کشوری مانند اسرائیل که ادعای داشتن بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین سازمان امنیتی و اطلاعاتی را دارد عملیات طوفان الاقصی را اجرا کرد و یک گروه کوچک مانند حماس سیلی بزرگی به اسرائیل زد و موجب برهم خوردن تعادل آن‌ها شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار