طی نشستی؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد: اسناد دفاع مقدس گوهر گنجینه جبهه‌ها هستند

سرهنگ «خواست‌خدایی» با بیان اینکه اسناد و آثار دوران دفاع مقدس گنج‌هایی از آن دوران هستند، گفت: باید از این ظرفیت‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت به نحو مطلوب استفاده شود.
کد خبر: ۶۳۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸ - 20November 2023

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد: اسناد و آثار دفاع مقدس گنج‌های گنجینه آن دوران هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، نشست هم‌اندیشی سرهنگ «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز با سرهنگ «وحید مثنوی» و سرهنگ «عبدالصفا نجاتی» از پیشکسوتان دفاع مقدس در مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح برگزار شد.

سرهنگ «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه استان ما شهدای والامقام و خاص ملی را دارد، اظهار داشت: شجاعت، دلاوری، با اخلاص بودن و... از ویژگی‌های بارز شهدا و رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

«خواست خدایی» با بیان اینکه جوانان ما تشنه فرهنگ ایثار و شهادت هستند، افزود: اگر جوانان این مرز وبوم همان رفتار، منش و مران شهیدان گرانقدر را در ما ببینند، یقینا امیدوارتر در میدان حضور خواهند داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اسناد و آثار دوران دفاع مقدس گنجینه‌ای از آن دوران هستند، گفت: باید از این ظرفیت‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت به نحو مطلوب استفاده شود.

وی با اشاره به پوستر «نان بلوط می‌خوریم و با برنو می‌جنگیم» بیان داشت: از این سوژه برتر دفاع مقدس یا هر آثار د‌وران دفاع مقدس کتاب‌ها می‌توان نگارش کرد.

«خواست خدایی» تصریح کرد: با استفاده از مسابقه، فراخوان، مصاحبه از پیشکسوتان دفاع مقدس و... نقش کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس باید برجسته شود.

وی اضافه کرد: دفاع مقدس به دلیل حضور انسان‌های پاک و با اخلاص بود که مقدس شد، چون همه یک دل کنار هم بودند، لذا ما باید شهدا را نظاره‌گر کار‌های خود ببینیم و باهم در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، همدلی و همکاری لازم را داشته باشیم.

در ادامه سرهنگ دوم پاسدار «وحید مثنوی» مدیر مرکز حفظ آثار ونشرارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح با بیان اینکه ماهیت کار این مرکز جدا از کار اداره کل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیست، ابراز داشت: ان‌شاءالله برنامه‌های این دو سازمان در جهت استفاده از ظرفیت‌های دفاع مقدس در کنار هم پیش بروند.

مثنوی افزود: این نشست می‌تواند در شناسایی خلأ‌ها مؤثر و با استفاده از برنامه ریزی‌های درست محصولات فاخری در حوزه دفاع مقدس تولید شود.

وی عنوان کرد: باید برای تصمیم گیری برای حوزه تألیف کتاب‌های مربوط به دفاع مقدس از کمیت به سمت کیفیت حرکت کنیم و در این حوزه کتاب‌های زیادی منتشر شود.

مدیر مرکز حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح خاطر نشان کرد: در مرکز و سایر شهرستان‌ های استان به صورت تصویری در زمینه جمع آوری آثار دفاع مقدس توسط کنگره سرداران و شهدای استان فعالیت صورت می‌گیرد.

در پایان این نشست مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با آرزوی موفقیت، انتصاب سرهنگ «وحید مثنوی» را بعنوان مدیر مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح استان تبریک گفت.

اتنهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار