یادداشت/ پوریا کریم‌پور

موشک‌های انصارالله یمن کابوس «عرب-مد»

رژیم صهیونیستی نه‌تنها برای امن‌سازی مسیر کریدور موسوم به عرب-مد باید از پس گردان‌های قسام بربیاید، بلکه با دو جبهه دیگر یعنی حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن نیز مواجه است.
کد خبر: ۶۳۱۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۱ - 19November 2023

موشک‌های انصارلله کابوس «عرب-مد»گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- پوریا کریم‌پور؛ بیش از ۴۰ روز است که غزه به آزمایشگاه موشک‌ها و تجهیزات آمریکایی-صهیونیستی مبدل شده  و مظلوم‌ترین مردم جهان کودکان خود را در حالی مشاهده می‌کنند که به خاک و خون کشیده شده‌اند. تصاویر و ضجه‌های مادرانی که در پی حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی کودکان خود را از دست داده‌اند، در صدر اخبار رسانه‌‌های جهان قرار گرفته‌اند. 

غزه و آینده‌ سازمان آزادی‌بخش حماس، مهم‌ترین موضوعی است محافل سیاسی و آینده‌پژوهی این روزها به آن می‌پردازند، به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران بنیامین نتانیاهو علاوه بر اینکه درصدد است تا با نابودی حماس دستاورد داخلی برای پیشبرد اهداف سیاسی خود در بین صهیونیست‌های مقیم سرزمین‌های اشغالی کسب کند، نقشه بزرگ‌تری که از آن امن‌سازی مسیر کریدور عرب-مد یاد می‌شود توسط جانیان صهیونیست دنبال می‌شود.

رژیم اشغالگر قدس برای خالی از سکنه کردن غزه و یا حداقل تصرف شمال غزه از هیچ‌گونه خوی وحشی‌گری و جنایتی دریغ نکرده است، تغریباً جنایت جنگی نیست که در اسناد بین‌المللی مطرح شده باشد و صهیونیست‌های وحشی آن را مرتکب نشده باشند. همه این اقدامات که به پشتوانه دولت‌های غربی صورت می‌گیرد حاشیه امنی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است تا با تیب خاطر به جنایت و نسل‌کشی ادامه دهد.

در شرایطی که مراجع بین‌المللی تحت تأثیر دولت‌های غربی و لابی‌های صهیونیستی در انفعال کامل به سرد می‌برند، بسیاری از کارشناسان حقوق بین‌الملل ابراز نگرانی کرده‌اند که این مراجع ممکن است کارکرد اصلی خود که در اینگونه مواقع باید ظهور و بروز داشته باشد را از دست بدهد و در واقع بی‌خاصیتی این مراجع ضربه مهلکی به بنیان‌های حقوق بین‌الملل وارد کند.

جالب توجه این است که ورودی کریدور موسوم به عرب-مد از شهر ایلات می‌گذرد که از ابتدای ورود دلاورمردان یمن به نبرد با رژیم صهیونیستی مورد هدف موشک‌های دوربرد انصارالله قرار گرفته است، هدف قرار گرفتن این منطقه کاملاً راهبردی و هوشمندان از سوی یمنی‌ها انتخاب شده است تا سردمداران رژیم اشغالگر قدس بدانند حتی درصورتی که غزه را تصرف کنند از موشک‌های انصارالله در امان نخواهند بود و آرزوی کریدور موسوم به عرب-مد را به گور خواهند برد.

همچنین در هفته گذشته خبر بسیار امیدوار کننده‌ای منتشر شد که موشک‌های حزب‌الله لبنان مرز شمالی غزه و سرزمین‌های اشغالی درست جایی که مرکز تجمع نظامیان صهیونیست بوده است را هدف قرار داده‌اند. پیام این خبر آن است که رژیم صهیونیستی نه‌تنها برای امن‌سازی مسیر کریدور موسوم به عرب-مد باید از پس گردان‌های قسام بربیاید، بلکه با دو جبهه دیگر یعنی هم حزب‌الله لبنان و هم انصارلله یمن مواجه است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار