جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) خبر داد؛

برگزاری جلسه قرارگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرکرد

سردار «افضلی» از برگزاری جلسه هم اندیشی اعضای قرارگاه سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی با موضوع جوانی جمعیت و پایداری خانواده در شهرکرد خبر داد و گفت: باید مشکلات مختلف در مسیر جوانی جمعیت و پایداری خانواده احصا، بررسی و برای حل آن‌ها راهکارهای لازم اندیشیده شود.
کد خبر: ۶۳۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹ - 12November 2023

به گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، سردار «علی افضلی» جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) امروز در جلسه هم اندیشی اعضای قرارگاه سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی با تقدیر از فعالیت اعضای قرارگاه، اظهار داشت: باید مشکلات مختلف در مسیر جوانی جمعیت و پایداری خانواده احصا، بررسی و برای حل آن‌ها راهکار‌های لازم اندیشیده شود.

وی افزود: لازم است برای حمایت از زنان خانه‌دار نیز تمهیدات لازم اندیشیده شود و برای کاهش آمار طلاق، افزایش ازدواج و پایین آوردن سن ازدواج به زیر ۲۵ سال بیش از پیش تلاش شود.

«کاظم کبیری» مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری نیز در حاشیه این جلسه گفت: قرارگاه سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی در چهارمحال و بختیاری تشکیل شده تا وضعیت کارگروه جوانی جمعیت و پایداری خانواده را بررسی کند.

وی افزود: در این قرارگاه، میزان اجرای قانون جوانی جمعیت، فعالیت‌ها و اقدامات دستگاه‌های مختلف سنجیده و کم و کاستی‌ها بررسی می‌شود.

مسئول بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امروز سومین جلسه قرارگاه شهید سلیمانی در استان تشکیل شده تا بتوانیم در راستای افزایش جمعیت در استان اقدام خوبی انجام دهیم.

«علی احمدی» معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری هم در حاشیه این جلسه اظهار داشت: در قرارگاه پایداری خانواده و حمایت از جوانی جمعیت، برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده، یکی از برنامه‌ها غربالگری افراد ناباور هست که ما توانستیم در سطح استان سه هزار و ۶۰۲ زوج ناباور را شناسایی و آن‌ها را برای درمان ارجاع دهیم.

وی با اشاره به بروز بحران جمعیت در سال‌های آینده و حرکت به سمت ساختار سنی سالمندی در کشور، افزود: حمایت و پشتیبانی خوب قانون به تنهایی کفایت حل بحران جمعیت را نمی‌دهد، ما باید بتوانیم با اقناع‌سازی مردم، فرهنگ‌سازی، آگاهی بخشی و همچنین با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و ایفای نقش توسط دستگاه‌های اجرایی با این مشکل مقابله کنیم.

احمدی خاطرنشان کرد: اگر به همین وضع پیش برویم، در سنوات آتی مراقبی برای افراد سالمند در خانواده‌ها نخواهد بود و سالمندان با مشکل جدی مواجه می‌شوند بنابراین لازم است همگی برای رفع این بحران مشارکت داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار