مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان:

ترویج فرهنگ صلح و سازش کاهش آسیب‌های اجتماعی را به‌دنبال دارد

«طوسی» گفت: استفاده از ظرفیت صلح یاران و ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه، سبب کاهش تشکیل پرونده‌های قضائی در دادگستری و در نهایت کاهش آسیب‌های اجتماعی را به‌دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۶۲۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶ - 09November 2023

ترویج فرهنگ صلح و سازش کاهش آسیب‌های اجتماعی را به‌دنبال داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «رضا طوسی» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان در جلسه تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت توسعه حل اختلاف کردستان و کمیته امداد استان که در راستای توسعه صلح و سازش، تشکیل هیات‌های صلح و حمایت حقوقی و قضایی از مددجویان کمیته امداد به‌ امضا رسید، اظهار داشت: افراد تحت پوشش کمیته امداد استان، نزدیک به ۷۲ هزار خانوار با ۱۶۰ هزار نفر، معادل ۱۵.۲ درصد کل جمعیت استان کردستان هستند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت صلح یاران و ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه، سبب کاهش تشکیل پرونده‌های قضائی در دادگستری و در نهایت کاهش آسیب‌های اجتماعی را به‌دنبال خواهد داشت.

طوسی با دعوت از خیرین و نیکوکاران استان تاکید کرد: منابع کمیته امداد برای خدمت رسانی به اقشار کم بضاعت محدود است و می‌طلبد که خیرین در این زمینه، کمیته امداد را یاری کنند.

«بهادر اسدی» معاون توسعه حل اختلاف کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: این معاونت در راستای کمک به مددجویان این نهاد با تشکیل هیأت‌های صلح، از ظرفیت خیرین و کمک‌های مردمی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و گشایش از مشکلات این قشر از جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

وی افزود: امضای این تفاهم نامه موجبات توانمند کردن مددجویان در معرض آسیب مانند زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست، افراد کم بضاعت محلات کم برخوردار و حاشیه‌نشین است.

معاون توسعه حل اختلاف استان یادآور شد: تعامل و هم‌افزایی دادگستری و کمیته امداد در زمینه حمایت اجتماعی و قضائی از نیازمندان می‌تواند آثار و برکات ارزشمندی در پی داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها