مروری بر زندگی‌نامه شهید «اسکندر تقوی»

شهید «اسکندر تقوی» در سوم فروردین ۱۳۳۶ در شهر اشکنان متولد شد و بعداز ۱۵ ماه حضور در جبهه حق علیه باطل سرانجام در چهارم خرداد ۱۳۶۷ در شلمچه به یاران شهیدش پیوست.
کد خبر: ۶۲۸۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۵ - 12November 2023

زندگی نامه شهید « اسکندر تقوی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از لرستان، «اسکندر تقوی» در سوم فروردین ۱۳۳۶ در شهر اشکنان متولد شد، در کودکی دست تقدیر سایه پر مهر و محبت مادر را از او گرفت.

در زندگی‌نامه این شهید آمده است: آموز‌های دینی را با شرکت در مجالس مذهبی فرا گرفت و به دلیل عشق به اهل‌بیت(س) خادمی مخلص در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) بود.

با پیروزی انقلاب اسلامی سر از پا نمی‌شناخت و به امید روز‌های امیدبخشی بود که ارتش عراق بی رحمانه به خاک ایران حمله و مردم بی دفاع شهر‌های ایران را به خاک و خون کشید.

اسکندر به فرمان امام و رهبر خود که فرموده بود جبهه‌ها را خالی نکنید دواطلبانه به همراه سایر جوانان اشکنان عزم رفتن به جبهه‌ها کرد و نزدیک به ۱۵ از عمر شریفش را در جبهه‌ها گذراند و در طول این مدت بار‌ها از خود گذشتگی‌هایی بسیاری کرد که مورد توجه همرزمانش بود، بسیار شجاع و نترس در منطقه حاضر می‌شد که موجب دلگرمی سایر رزمندگان شده بود.

وی، یکبار در منطقه عملیاتی شلمچه مورد اصابت ترکش قرار گرفت، ولی با همان بدن زخمی به نجات سایر مجروحان می‌شتافت و آن سبکبال عاشق که در ورایی ظاهر فریبنده‌ دنیا رخ زیبای دولت یار را دیده بود قبل از عملیات بیت المقدس ۷ و در حالی که با دشمن مبارزه می‌کرد مورد اصابت ترکش خمپاره دشمن قرار گرفت و جسم پاکش در سرزمین خونبار شلمچه ماند تا شاهد مظلومیت مدافعان راستین اسلام و ایران باشد.

این شهید والامقام بعد از ۱۵ ماه حضور در جبهه حق علیه باطل سرانجام در چهارم خرداد ۱۳۶۷ در شلمچه به یاران شهیدش پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار