مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان خبر داد؛

استان کرمان میزبان شهدای گمنام تازه تفحص شده در ایام فاطمیه

«مهدوی‌فرد» از تشییع تعدادی از شهدای گمنام تازه تفحص شده همزمان با ایام فاطمه در استان کرمان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۱۳ شهید گمنام در نقاط مختلف استان کرمان تدفین شده است.
کد خبر: ۶۲۸۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰ - 07November 2023

میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام تازه تفحص شده در ایام فاطمیه

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، سرهنگ پاسدار «محمود مهدوی فرد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان امروز در نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس استان که در دفتر استاندار برگزار شد؛ با اشاره به تشییع پیکرهای مطهر 280 شهید گمنام تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در ایام فاطمیه اظهار داشت: تعدادی از این شهدا همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در روز 26 آذر در استان کرمان تشییع می شوند.

وی بیان کرد: درخواست 28 مجموعه از استان برای میزبانی از پیکرهای مطهر شهدای گمنام به تهران ارسال شده که پس از تأئید نهایی اسامی مکان ها و تعداد شهدا اعلام می شود.

مهدوی فرد با اشاره به اینکه دو مرکز دانشگاهی نیز برای تدفین شهدای گمنام پیشنهاد شده است؛ افزود: در حال حاضر 136 یادمان در استان کرمان میزبان 313 شهید گمنام است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تدوین دایره المعارف دفاع مقدس استان اشاره و بیان کرد: 138 مقاله از مجموع یک هزار و 350 مدخل تاکنون تأئید شده و نگارش این مجموعه با جدیت پیش می رود.

مهدوی‌فرد بیان کرد: علاوه بر اینکه تدوین نقش ادارات و سازمان ها در دروان دفاع مقدس همیشه مورد تأکید بوده؛ نقش شهرستان های استان در دوران دفاع مقدس با همکاری فرمانداران در حال پیگیری است.

چاپ کتاب و ساخت فیلم دفاع مقدس ساختاری مناسب تعریف شود

«محمدمهدی فداکار» استاندار کرمان در نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس استان با بیان اینکه برنامه های زیادی در حوزه دفاع مقدس در استان انجام می شود؛ اظهار داشت: ساماندهی و اطلاع رسانی این برنامه ها مناسب نیست.

استاندار کرمان با اشاره به تدوین نقش ادارات و سازمان ها در دوران دفاع مقدس گفت: در خصوص چاپ کتاب و ساخت فیلم دفاع مقدس باید ساختاری تعریف و به ادارات اعلام شود.

باید به این خانواده ها ی جانبازان اعصاب و روان توجه شود

«داوود بیگلری» مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان هم با اشاره به اینکه این مجموعه 137 شهید، 315 جانباز و 12 هزار نفر رزمنده و ایثارگر در دروان دفاع مقدس داشته است؛ پرداختن به شهدای جهاد را مورد تأکید قرار داد.

وی بر رسیدگی به خانواده شهدا تأکید کرد و در این باره با ذکر مصادیقی از مشکلات بزرگ خانواده جانبازان اعصاب و روان اظهار کرد: باید به این خانواده ها توجه شود.

«احمد علی رمضانی» مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کرمان هم با بیان اینکه فعالیت های مربوط به دفاع مقدس باید منجر به اقدامات ماندگار برای نسل آینده باشد؛ از ساخت حداقل یکصد مستند توسط این مرکز طی سال های اخیر خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار