یادداشت/ سعید توتونکار

مهندسی خشم در محور مقاومت

طوفان الأقصی بلافاصله تبدیل به جنگ روایت‌ها در سطح افکار عمومی مردم جهان شد. گویا این جنگ اراده‌هاست، نه تسلیحات نظامی پیشرفته.
کد خبر: ۶۲۸۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰ - 04November 2023

مهندسی خشم در محور مقاومتگروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس - سعید توتونکار؛ عملیات غافلگیرانه و پیش‌دستانه حماس در روز شنبه حرکتی ماجراجویانه به نظر می‌رسید، که قدرت اطلاعاتی و طراحی عملیاتی پیچیده فرزندان مقاومت در محاصره را به رخ جهانیان بکشد. اما این تازه شروع ماجرا و صحنه اول نمایش بزرگی بود که جهان را پای ثابت پیگیری تحولات منطقه کرد و اخبار فلسطین را به داغ‌ترین خبر‌ها تبدیل کرد.

طوفان الأقصی بلافاصله تبدیل به جنگ روایت‌ها در سطح افکار عمومی مردم جهان شد. گویا این جنگ اراده‌هاست، نه تسلیحات نظامی پیشرفته. پیروز میدان کسی خواهد بود که ذهن و منطق او زیر بار انفجار‌های پی در پی بمب‌های سنگین دچار اختلال نشود و ابتکار عمل را از دست ندهد.

نحوه اجرای طوفان الأقصی دست پر محور مقاومت از قدرت اطلاعاتی و امنیتی را نشان داد. دشمن نمی‌داند چه حجمی از آگاهی و اشراف در محور مقاومت وجود دارد. اطلاعات درست و دقیق از دشمن می‌تواند کوبنده‌تر از هر سلاحی عمل کند.

افکار عمومی دایره‌های مختلفی دارد. مهم این است که بدانیم مخاطب حماس به هیچ وجه دولت‌ها نیستند. زیرا آنان تصمیمات خود را گرفته‌اند و می‌دانند که در کدام سوی حادثه ایستاده‌اند. حماس با ملت‌ها سخن می‌گوید و خود را در برابر آنان مسئول می‌داند؛ لذا به نگاه آنان احترام گذاشته و ترتیبات بی‌سابقه‌ای را نسبت به روایت داستان از چشم مبارز فلسطینی فراهم ساخته است.

رسانه‌های مردمی با دست پر، تصویری نزدیک به واقع از صحنه جنگ را به افکار عمومی جهان منتقل می‌کنند.
مردم اسرائیل که پیش از این در کف خیابان و معترض به سیاست‌های دولت غاصب بودند، امروز با این تردید بزرگ مواجه هستند که آیا می‌خواهیم در این سرزمین بمانیم و هر لحظه منتظر غافلگیری دردناک دیگری باشیم؟! ارزندگی این شکل از زندگی تا کجاست؟!

ساکنان اشغالگر کشور فلسطین خواسته و ناخواسته خود را در معرکه‌ای می‌بینند که یک سوی آن اخراج یا اعدام مردمان اصیل آن سرزمین است و سوی دیگرش هلاکت و نابودی و فرار و دربه‌دری خودشان. این، آن زندگی رؤیایی نبود که وعده‌اش به آن‌ها داده شده بود.

مردم اسرائیل بنا نبود در شهر‌های خود با دشمن بجنگند. دولت اسرائیل اساسا آمادگی قرار گرفتن در کانون پر از التهاب جنگ را ندارد. تلاش سران جنایتکار اسرائیل راندن آتش از شهرهایشان به مناطق دیگر است. آن‌ها در تلاشند با حملات وحشیانه به مردم، ابتکار عمل را از دست محور مقاومت بگیرند. اما صبر راهبردی محور مقاومت و جنگ هوشمندانه‌اش با اسرائیل که مبتنی بر اطلاعات کافی و طراحی دقیق و برآورد واقع‌بینانه است، باعث شده تا اقدامات ضد مردمی اسرائیل در عرصه بین المللی آشکار و رسوا شود.

میلیارد‌ها نفر در سرتاسر جهان سخنرانی سید حسن نصرالله را دنبال کردند. متن سخنرانی رهبر حزب الله در واقع تبیین اصل ماجرا بود. سید مقاومت منطق طوفان الأقصی را به جهان صادر کرد. او نه با دولت‌های زبون و ناتوان که با افکار عمومی جهان وارد مذاکره شد و جنگ را به آنجا کشاند. این درست در مقابل کاری بود که رهبران اسرائیل می‌خواستند انجام شود. آتش در خانه اسرائیل ماند تا خاکستر شود و روشنگری به اقصی نقاط جهان رسید تا مقدمه فتح و پیروزی گردد.

نقطه قوت رژیم صهیونیستی تسلیحات پیشرفته نظامی اوست. زمین بازی طوری طراحی شده که این رژیم هر چه بیشتر از نقطه قوت خود استفاده می‌کند، آسیب بیشتری می‌بیند. افراط در نظامی‌گری تبدیل به لکه ننگی برای جنایتکاران اسرائیلی شده است.

امروز محور مقاومت در انتظار رویکرد همدلانه و دوستانه مردم جهان است. قدرت مردم تعیین کننده برنده جنگ خواهد بود. قضاوتی که آزادی‌خواهان جهان خواهند داشت عملیات طوفان الأقصی را به سرمنزل مقصود خواهد رساند.
سیدحسن نصرالله نشان داد که اسرائیل در محاصره راهبرد‌های عملیات روانی مقاومت است. تاب‌آوری مردم سلحشور و قهرمان غزه پیام‌های روشنی را به جهان مخابره کرد. صورت عریان اسرائیل و آمریکا چنان معادلات را به ضرر تجاوزکاران تغییر داده که دچار دستپاچگی و بی‌برنامگی شده‌اند. قتل عام زنان و کودکان غزه و تخریب گسترده شهر، جای هیچ گونه توجیه و دفاعی را برای هیولای دیوسیرت صهیونیستی باقی نمی‌گذارد.

هیچ کس نمی‌تواند بدون حرف و حدیث از اسرائیل پشتیبانی کند. این ننگ چنان سنگین است که احدی جز آمریکا که همزاد و هم‌تبار اسرائیل است، عهده‌دار آن نیست.

اتفاقات فلسطین اشغالی، بار دیگر بی‌حیثیتی تمدن غرب را به رخ جهانیان کشید. اروپا پیش از اسرائیل آمریکا را زاییده و پرورده بود. آمریکای جنایتکار که از روز نخست با قتل و غارت و جنایت و تجاوز جای و جان گرفت. اروپای استعمارگر وحشی پس از جنگ جهانی دوم فرزند نامشروع دیگری زایید و نامش را اسرائیل گذاشت.

امروز آمریکا و اسرائیل به عنوان دو دوست، دو برادر، دو همخون، دو هم‌خانواده، در کنار یکدیگرند. دو غاصب، دو جانی، دو متجاوز، دو وحشی، دو خونخوار از قانون جنگل پشتیبانی می‌کنند. آنان می‌دانند که هر گونه تردید در این باره، فلسفه وجودی آنان را زیر سؤال خواهد برد. جهان باید غرق جنگ و نزاع و اختلاف باشد تا آمریکا و اسرائیل معنی‌دار باشند. جهان بدون جنگ، بزرگ‌ترین ماشین قتل و غارت تاریخ را می‌خواهد چکار؟!

صنعت جنگ ایجاب می‌کند که حکومت‌های متجاوز و جنایت‌پیشه و خونریز دائما مردم را به جان هم بیاندازند و از آن قدرت و سلطنت استحصال کنند.

اسرائیل بی‌صبرانه منتظر بود تا سخنان سیدحسن نصرالله انفجار جدیدی به وجود آورد تا انفجار‌های بمب‌های مهیب و مرگ‌آور اسرائیل علیه مردم غزه را تحت الشعاع قرار دهد. پیام سیدحسن نصرالله این بود: در آتش خود بسوزید.
مأموریت سید حسن نصرالله در این سخنرانی روایت صحنه برای مردم جهان بود تا نشان دهد که رژیم وحشی اسرائیلی با مردم می‌جنگد نه دشمن. بنای محور مقاومت این بار شکست ذهنیت غلط جهانی در باره ماهیت اسرائیل است که توسط رسانه‌ها در طول چند دهه شکل یافته است.

امروز مردم جهان خواهند دانست که مردمان مظلوم چند صده اخیر، زیر سلطه غرب با چه موجودات خونخواری مواجه بوده‌اند.

محور مقاومت امروز به یک قدرت راهبردی مبدل شده است. خشمش را فرونمی‌خورد و پرتاب هم نمی‌کند. محور مقاومت به مرحله مهندسی و هدایت خشم رسیده است. آن را در جایی که بخواهد، به میزانی که بخواهد، به نحوی که بخواهد و در وسعتی که بخواهد اعمال می‌کند. خشم دقیق و نقطه‌زن و هوشمند و با برنامه و مبتکرانه و پیشدستانه...

محور مقاومت فرصت مظلوم‌نمایی را از اسرائیل گرفته و خط بطلان به طرح رسانه‌ای او کشیده است. مردم مظلوم، اما مقتدر فلسطین اجازه ندادند این بار رسانه آن‌ها را ببلعد. امروز مسئله فلسطین مسئله مردمی جهانی است و نه منطقه‌ای. این یعنی شکست حصار‌ها و انحصار‌ها و تحریم‌ها و تحریف‌ها و تهدید‌ها و تطمیع‌ها و تمام سرمایه‌گذاری‌های غرب علیه مردم...

رژیم اشغالگر نتوانست صحنه را مهار کند و امروز تمام رؤیاهایش در حال خاکستر شدن است.

آیا مردم جهان پس از این اجازه خواهند داد تا دولت‌هایشان فارغ البال سرمایه‌های ملی و مالیات‌های دریافتی را به جیب دیو پلید صهیونیزم بریزند؟!

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار