استاد حوزه و دانشگاه:

دانش‌آموزان پرچمداران اصلی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بودند

حجت‌الاسلام «پناهیان» گفت: دانش‌آموزان پرچمداران اصلی انقلاب و دوران دفاع مقدس بودند و نقش موثری در این دوبرهه تاریخی مهم کشور داشتند.
کد خبر: ۶۲۸۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰ - 04November 2023

دانش‌آموزان پرچمداران اصلی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بودندبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «علیرضا پناهیان» استاد حوزه و دانشگاه در ویژه‌برنامه گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان که شب گذشته در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به حدیث «عَلَيكَ بِالأَحداثِ فَإِنَّهُم أسرَعُ إلى كُلِّ خَيرٍ» (جوانان را درياب، زيرا كه آنان سريع تر به كارهاى خير روى مى آورند) از امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: نوجوانان که در این حدیث نورانی از آن‌ها با عنوان «احداث» یاد می‌شود نقش مهمی در پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و دیگر برهه‌های مهم تاریخی کشور داشته‌اند.

این کارشناس دینی افزود: دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس به بهترین شکل نقش‌آفرینی کردند و زمانی که آن‌ها در جبهه حاضر شدند، عملیات فتح المبین، عملیات بیت‌المقدس و عملیات‌های بعدی با موفقیت به پایان رسید.

وی افزود: اصولا سن انقلابی‌گری سنِ دانش‌آموزی است چراکه بعد از این دیگر فرد مشغول زندگی و امورات دنیوی می‌شود حس و حال مبارزه و انقلابی‌گری ندارد.

سخنران حرم رضوی ادامه داد: دانش‌آموز زمان آزاد برای شناخت و ظالم و مبارزه با او را دارد. بنابراین دانش‌آموزان و نوجوانان همیشه باید در جریان مسائل مهم کشور باشد تا در مواقع حساس نقش‌آفرینی کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اگر خانواده‌ای بخواهد نوجوان خود را به درستی تربیت کند، در درجه اول باید شناخت ظالم و روحیه ظلم‌ستیزی را به او بیاموزد. چراکه مهمترین رسالت پیامبران الهی از جمله پیامبر اکرم (ص) مبارزه با استکبار و طاغوت‌ها بوده است.

پناهیان بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) اگر تنها برای اشاعه اخلاق اسلامی و احکام دینی آمده بود هیچ کس با او مبارزه نمی‌کرد و تنها عاملی که باعث درگیری و مبارزه با پیامبر اکرم (ص) و دیگر پیامبران شد، مبارزه آن‌ها با طاغوت‌های زمانه بود.

وی یادآور شد: دین اصیل آغازش مبارزه با استکبار است. هرچند نماز خواندن و اخلاق‌مدار بودن از جمله شاخصه‌های دینداری است ولی اگر روحیه ظلم‌ستیزی و مبارزه با طاغوت در فرد وجود نداشته باشد نمی‌توان او را فردی دیندار و انقلابی دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار