معاون هماهنگ‌کننده انتظامی خراسان رضوی:

رسانه‌ها در پایداری و ارتقای احساس امنیت عمومی نقش موثری دارد

سردار «عباسی» با تأکید بر نقش اساسی رسانه‌ها و فضای مجازی در پایداری و ارتقای احساس امنیت، گفت: فضای مجازی یکی از مهمترین اهداف در حوزه جنگ شناختی است که باید به آن توجه داشت.
کد خبر: ۶۲۷۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ - 02November 2023

رسانه‌ها در پایداری و ارتقای احساس امنیت عمومی نقش موثری داردبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم «کریم عباسی» معاون هماهنگ‌کننده انتظامی خراسان رضوی در نشست قرارگاه کمیل معاونت فرهنگی و اجتماعی استان، اظهار داشت: باتوجه به مواجه با مردم در فضای مجازی همه می‌بایست با ادبیات عملیات روانی آشنا شویم.

وی با اشاره به نقش اساسی رسانه‌ها و فضای مجازی در پایداری و ارتقای احساس امنیت در جامعه، تصریح کرد: جنگ کنونی دشمن جنگ شناختی و ادراکی است، دشمن فکر مردم را هدف قرار داده و به‌دنبال اعتمادزدایی و بصیرت‌زدایی از جامعه است.

این مقام ارشد انتظامی عملیات روانی را از ابزار‌های مهم بازدارندگی و کلید حل بحران‌ها دانست و خاطرنشان کرد: برای مقابله با تهدیدات امنیتی و آسیب‌های اجتماعی، تنها قوانین سخت‌گیرانه کافی نیست، بلکه قدرت دیگری نیز به مانند عملیات روانی مورد نیاز است تا با بهره‌گیری از آن بتوان به ساماندهی و مدیریت ماموریت‌ها پرداخت.

عباسی گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در شکل‌گیری افکار دارند و با کارکرد‌های مهمی، چون اطلاع‌رسانی نقش مهمی در تنویر افکار عمومی در سطح جامعه دارد.

وی گفت: امروز با گسترش فضای مجازی در بین آحاد جامعه، شاهد گسترش اطلاعات و اخبار مختلف هستیم که این فضا تاثیر زیادی در افکار عمومی و تشویش اذهان عمومی جامعه دارد.

معاون هماهنگ‌کننده انتظامی خراسان رضوی بر هماهنگی و ایجاد هم‌افزایی لازم بین بخش‌های فعال فضای مجازی برای مقابله با تحرکات نرم معاندان برای برهم زدن نظم عمومی جامعه از طریق فضای مجازی تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار