ورکشاپ ۳ روزه «زیتون زخم خورده» فعالیت خود را آغاز کرد

ورکشاپ سه روزه «زیتون زخم خورده» که به همت حوزه هنری استان زنجان و مشارکت سازمان فرهنگی شهرداری زنجان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۲۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶ - 31October 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، ورکشاپ سه روزه «زیتون زخم خورده» که به همت حوزه هنری استان زنجان و مشارکت سازمان فرهنگی شهرداری زنجان برگزار می‌شود، از امروز صبح ۹ آبان ماه فعالیت خود را شروع کرده و تا روز ۱۱ آبان ماه فعالیت خود را ادامه خواهد داد. این ورکشاپ با حضور ۳۵ نفر از هنرمندان و دانشجویان بومی رشته گرافیک در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان زنجان در حاشیه آیین گشایش این رویداد هنری گفت: این رخداد با هدف به تصویر کشیدن واکنش هنرمندانه هنرمندان تجسمی استان نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی و کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین و همچنین تولید آثار هنری در این موضوع و شناسایی و جذب هنرمندان توانمند رشته گرافیک و کاریکاتور در این زمینه برگزار شد.

امیر نعمتی اضافه کرد: در این رویداد که در قالب گرافیک و کاریکاتور برگزار می‌شود هنرمندان جوان زنجان به تولید و خلق آثاری در موضوعات و محور‌های متعدد در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و مظلومیت مردم فلسطین با زبان هنر می‌پردازند.

این مسؤول ادامه داد: پیش از این، فراخوان این رویداد منتشر شد تا هنرمندان و علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد بتوانند پنج نمونه اثر هنری خود را به آن ارسال کنند.

وی اظهار داشت: اساتید و داوران این رویداد نیز پس از بررسی رزومه‌ها و آثار متقاضیان، نفرات منتخب را تعیین کردند تا هنرمندان به صورت حضوری طی ۲ روز به خلق اثر بپردازند.

رئیس حوزه هنری استان زنجان خاطر نشان کرد: آثار منتخب این رویداد علاوه بر عرضه و توزیع در فضای مجازی به صورت نمایشگاه خیابانی نیز در سطح شهر مورد بهره‌برداری و بازدید مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در این رویداد علاوه بر حضور اساتید استانی از حضور اساتید ملی نیز استفاده می‌شود، خاطر نشان کرد: در پایان این رویداد علاوه بر خرید و حمایت از آثار منتخب به سه اثر برگزیده، جوایز نقدی پرداخت خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ در ابتدای این رویداد بالغ بر ۸۰ نفر مشارکت داشتند که تنها ۳۵ نفر از آن‌ها توسط پنج استاد انتخاب و جهت شرکت در این رویداد سه روزه دعوت شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار