دبیر نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین مطرح کرد؛

استکبارستیزی و مظلومیت مردم غزه، محور نمایشگاه کارتون و کاریکاتورهای هنرمندان آمریکای لاتین

شجاعی طباطبایی از حضور هنرمندان ۱۲ کشور آمریکای لاتین در نمایشگاه کارتون و کاریکاتور خبر داد و گفت: ۴۰۰ کارتون و کاریکاتور با محوریت استکبارستیزی و مظلومیت مردم غزه در موزه هنرهای معاصر نمایش داده می‌شود.
کد خبر: ۶۲۶۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰ - 31October 2023

استکبارستیزی و مظلومیت مردم غزه، محور نمایشگاه کارتون و کاریکاتورهای هنرمندان آمریکای لاتینبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین، صبح امروز با حضور «سید مسعود شجاعی‌طباطبایی» دبیر نمایشگاه، «سید امیرناصر جاوید» قائم‌مقام رئیس‌‌ حوزه هنری در امور بین‌الملل و «محمد خراسانی‌زاده» مدیرکل هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر برگزار شد.

در ابتدا، خراسانی‌زاده به جنایات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: خشم ۷۵ ساله‌ی مردم فلسطین سربرآورده است؛ بیش از ۸ هزار شهید فلسطینی که بیش از نیمی از آن‌ها را کودکان هستند، نشان از جنایات صهیونست‌هاست.

او به برگزاری نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین در موزه هنرهای معاصر پرداخت و گفت: این موزه حتمأ باید متناسب با اتفاقات روز دنیا کنش‌گری فعال داشته باشد؛ این نمایشگاه نمونه‌ی از این کنشگری‌هاست لذا کاریکاتور هنر منفعل نیست بلکه یک اتفاق روز و در لحظه و ناظر بر پدیده‌ها واکنش نشان می‌دهد.

خراسانی‌زاده تصریح کرد: با استفاده از حس مشترک انسانی درک متقابلی از آثار هنری در این رویداد خواهیم داشت. برای اولین‌بار است که در این موزه با حضور چنین چهره‌هایی بین‌المللی این نمایشگاه برگزار خواهد شد و حتمأ نشست‌هایی تخصصی در این نمایشگاه برپا خواهد شد.

در ادامه، سید امیر ناصر جاوید گفت: حوزه هنری در مأموریت‌های بین‌المللی تعامل با آمریکای لاتین را مهم می‌داند و دلیل آن حجم بالای اشتراکات فرهنگی در مبارزه با استکبار است.

او به سفر رئیس‌جمهور کشورمان به کشورهای آمریکای لاتین پرداخت و با بیان اینکه یکی از اتفاقات این سفر رونمایی تندیس شهید حاج قاسم سلیمانی بود، افزود: تعاملات فرهنگی ایران با کشور آمریکای لاتین در عرصه رشته‌های تجسمی، نمایشی و هنری مستمر خواهد بود؛ ما در این نمایشگاه آثار ۹ هنرمند را از کشورهای کوبا، مکزیک، برزیل و ونزوئلا به نمایش در خواهیم آورد.

قائم مقام رئیس حوزه هنری خاطرنشان کرد: همزمانی این نمایشگاه با هفته مبارزه با استکبار جهانی و عملیات طوفان الاقصی حتمأ مورد نظر مخاطبین است لذا بیشتر آثار این نمایشگاه با محوریت ضد صهیونیستی و ضد استکباری است.

شجاعي درباره مبنای این نمایشگاه گفت: ما با شروع اتفاقات حوزه بین‌الملل در سال ۱۳۷۲ با هنرمندان مطرح آمریکای لاتین آشنا شدیم و این ارتباط وا امروز ارتباط داشته است.

وی با بیان اينکه نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین حاصل تعامل بیش از ۳۰ سال با هنرمندان آمریکای لاتین است، افزود: نزدیک ۴۰۰ اثر در این نمایشگاه از ۱۵ کشور خواهد بود. کشورهای خط مقدم کاریکاتور مقاومت در آمریکای لاتین در این نمایشگاه حضور دارند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار