طی نشستی؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان: باید با استفاده از ابزار‌ها و تکنولوژی‌ها در گسترش فرهنگ دفاع مقدس کوشید

سردار مطهری گفت: برای تقویت روحیه انقلابی جامعه ضرورت دارد که به صورت منسجم و همه‌جانبه با استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌ها در گسترش فرهنگ دفاع مقدس کوشید و این موضوع را به شیوه‌های مختلف به نسل جوان انتقال داد.
کد خبر: ۶۲۶۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲ - 31October 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سردار «عباس مطهری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس استان سمنان در دیدار با «علی‌اصغر خانی» نماینده مردم شهرستان شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی به میزبانی دفتر وی اظهار داشت: تاریخ دفاع مقدس سرشار از رشادت‌هایی است که رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل انجام داده‌اند، بنابراین برای تقویت روحیه انقلابی جامعه ضرورت دارد که به صورت منسجم و همه‌جانبه و با استفاده از ابزار‌ها و تکنولوژی‌ها در گسترش فرهنگ دفاع مقدس کوشید و این موضوع را به شیوه‌های مختلف به نسل جوان انتقال داد.

سردار مطهری با بیان این که باید از فرصت موجود برای جمع آوری و تدوین نقش سازما‌ن‌ها، ادارات در دوران دفاع مقدس استفاده کرد و آن‌ها را برای نسل‌های آینده ثبت و ضبط کرد، ادامه داد: با گذشت زمان این خاطرات به فراموشی سپرده شده و افراد صاحب نظر در ادارات که می‌توان خاطرات آن‌ها را ثبت کرد بازنشسته شده و یا از دنیا می‌روند و ثبت این مطالب با مشکل مواجه می‌شود.

وی با تاکید بر بررسی آثاری که طی سال‌های گذشته از سوی ادارات و دستگاه‌ها در حوزه دفاع مقدس تدوین شده بیان داشت: نیرو‌های فرهنگی نیز حضور فعال و منظمی در جبهه داشته‌اند و خاطرات این عزیزان به ویژه شهدای کارآفرین نیز بایستی برای جامعه و به خصوص نسل جوان و نوپای امروز ثبت و ضبط شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: یکی از راه‌هایی که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را گسترش می‌دهد، تدوین کتاب در حوزه‌های مختلف دفاع مقدس است و گام برداشتن در ثبت خاطرات آن دوران کاری ارزشمند است چرا که به انتقال آرمان ها و ارزش‌های آن دوران کمک شایانی می‌کند.

مطهری ادامه داد: امروز بایستی با استفاده از ظرفیت تولید فیلم و ابزار هنری، شهدا و چهره‌های ملی در جامعه مطرح و معرفی شوند و آحاد جامعه و از جمله نسل جوان با رشادت‌ها و اقدام‌های آنان در دفاع از کیان میهن اسلامی و ارزش‌های انقلاب و سرافرازی کشور آشنا شوند.

این مسئول با بیان اینکه یادمان شهدای گمنام امروزه به عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی نقش آفرینی می‌کنند، افزود: یادمان‌های شهدا، ظرفیتی بزرگ برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ دفاع مقدس هستند که می‌توانند قرارگاه‌های فرهنگی بزرگی در این زمینه حساب بیایند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه شهدا در نظام جمهوری اسلامی بر مشارکت همه دستگاه‌ها در تکمیل و ساخت مزار شهدای گمنام متذکر شد: محور فعالیت در ساخت و تکمیل یادمان شهدای گمنام مردم، خیرین، کمک‌های دولتی و شهرداری‌ها هستند و همه دستگاه‌های اجرایی باید با تعامل و همدلی در ساماندهی یادمان شهدا اهتمام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار